کد خبر: هشدار-جدّی-کرونا-در-سیستان-و-بلوچستان
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
هشدار جدّی کرونا در سیستان و بلوچستان / احتمال آغاز موج بعدی همه گیری وجود دارد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،  دکتر سید محمد هاشمی شهری، با بیان این هشدار گفت: با شناسائی 69 مورد جدید کرونا، تعداد کلّ موارد مثبت در سیستان و بلوچستان 14683 نفر رسید.

وی افزود: در این مدت ۳ مورد جدید فوتی ناشی از کرونا هم اتفاق افتاد و بدین ترتیب تعداد کلّ هم استانی های عزیزمان که جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند به ۶۵۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۷ بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند که ۱۵ نفر از آنان در ۲۴ ساعت اخیر بستری شده اند.

به گفته دکتر هاشمی شهری اگرچه هیچ نقطه ای از استان را نمی توان به عنوان نقطه ایمن در برابر همه گیری کرونا تلقی کرد امّا شهر زاهدان به عنوان پرتراکم ترین منطقه بیشترین تعداد موارد ابتلاء را داشته است.

وی با بیان اینکه بعد از گذراندن روزهای دشوار در ماه های خرداد و تیر شاهد کاهش تعداد موارد جدید روزانه، بستری های جدید و موارد فوت روزانه بودیم افزود: مشارکت هم استانی های فهیممان در اقدامات پیشگیرانه، در کنار فراهم بودن امکانات غربالگری، بیماریابی، جداسازی و درمان به موقع بیماران و همچنین فراهم بودن تمهیدات لازم و کارشناسی باعث شد تا بعد از عید سعید قربان، کنکور سراسری، مراسم عزاداری محرم و بعد از گذشت یک ماه از آغاز مدارس تغییر محسوسی در روند ابتلاء نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما با تحلیل اطلاعات موجود در نظام مراقبت بیماری ها، به طور مستمر روند همه گیری را تحت نظارت و بررسی دارند و بررسی های اپیدمیولوژیک و ارزیابی های آماری از روند ابتلاء در چند روز اخیر نشان دهنده جدّی بودن موج بعدی کرونا در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: در شرایط فعلی رعایت دقیق فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها توسط مردم و هم استانی های عزیز، حفظ و افزایش آمادگی مراکز درمانی و امدادی برای شناسائی موارد مثبت و جداسازی و درمان بیماران و همچنین استمرار و تقویت همکاری همه دستگاه های اجرائی برای فراهم کردن زمینه پیشگیری ضرورت دارد و در صورتی که نیاز باشد توقف فعالیت حضوری مدارس و اجرای سایر اقدامات پیشگیرانه به ستاد بحران کرونای استان پیشنهاد می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha