کد خبر: هشدار-به-زنان-شیر-نخورید
۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است نوشیدن فقط دو فنجان شیر گاو در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را تا ۸۰ درصد افزایش دهد.

این درحالیست که سازمان بهداشتی انگلیس به بزرگسالان توصیه می‌کند که مقدار زیادی شیر گاو مصرف کنند زیرا سرشار از کلسیم است، اما محققان کالیفرنیایی پس از انجام این مطالعه تأکید می‌کنند، دستور مصرف شیر گاو را با احتیاط انجام دهید.

پژوهشگران بیش از ۵۳ هزار زن را به میزان ۸ سال تحت بررسی قرار دادند و درنهایت نتایج نگران کننده‌ای به دست آوردند؛ آنها دریافتند حتی مصرف میزان اندکی شیر گاو احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه را حدود ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان علمی، اگر زنان روزانه دو فنجان شیر بخورند، این احتمال حتی به ۸۰ درصد هم می‌رسد و این موضوع نگران کننده‌ای است.

محققان دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا می‌گویند: ممکن است وجود یک هورمون در شیر گاو دلیل بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه با مصرف شیر گاو باشد؛ پژوهش‌های بیشتری نیاز است تا اطلاعات دقیقی کسب شود.

سرطان سینه شایع‌ترین شکل این بیماری در انگلیس و ایالات متحده است و هر ساله حدود ۵۵۰۰۰ زن انگلیسی و ۲۷۶۰۰۰ آمریکایی جان خود را براثر این عارضه از دست می‌دهند.

این مطالعه هنوز به بررسی میزان ابتلا به سرطان سینه در افرادی که لبنیات مصرف می‌کنند نپرداخته و به همین دلیل زمان بیشتری لازم است تا پژوهش بر روی این موضوع تکمیل شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha