کد خبر: هشت-دستگاه-سی-تی-اسکن-در-ایام-شیوع-کرونا
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۱
هشت دستگاه سی تی اسکن در ایام شیوع کرونا به تجهیزات بیمارستان های استان اضافه شده است

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر و در آیین افتتاحات دانشگاه بیمارستان شهرستان مینودشت با حضور آریان پور نمانیده مردم شرق استان ضمن تقدیر از کادر درمانی پزشکان و پرستاران سراسر استان تصریح کرد: اگر چه شرایط شیوع کرونا نسبت به گذشته بهتر شده است اما به هیچ عنوان نباید عادی انگاری صورت گیرد و همه باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

 وی افزود: اگرچه به دلیل مشکلات فنی نصب دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز در بیمارستان شهرستان مینودشت با تأخیر انجام شد اما خوشبختانه کیفیت دستگاه نصب شده بسیار مطلوب است.

استاندار گلستان گفت: اگرچه در موج اول شیوع ویروس کرونا میزان ابتلا و فوتی های استان بالا بود اما خوشبختانه با همراهی بی نظیر کادر درمان گلستان, موج های دوم و سوم را با کاهش شدید ابتلا و فوتی پشت سر گذاشت.

حق شناس یادآور شد: خوشبختانه همه نهادها از سپاه و بسیج تا دهیاران و شهرداران و دیگر نهادها از هیچگونه همراهی در ایام کرونا دریغ نکردند.

وی خاطر نشان کرد: بی تردید از روزهای شیوع کرونا نیز همچون جنگ تحمیلی عبور خواهیم کرد اما آنچه در این میان حائز اهمیت است همراهی کادر درمانی است, که از جان خود برای سلامتی هموطنان مایه گذاشتند و بی تردید زحمات آنان قابل جبران نیست. استاندار گلستان با اشاره به فشارهای حداکثری آمریکا و استکبار جهانی تصریح کرد : در برابر این فشار حداکثری مقاومت حداکثری شکل گرفت و ایران اسلامی هزینه های پیدا و پنهانی را در این زمینه پرداخت کرد.

حق شناس خاطرنشان کرد: ۵.۵ سال از ۷.۵ سال گذشته را دولت در تحریم گذرانده و صادرات ۱۵۰ میلیارد دلاری سال ۹۰ به ۳۰ میلیارد دلار در سال جاری کاهش یافته و پول نفت در بودجه به کمتر از ۱۰ درصد رسیده اما دستاورد های بسیار ارزشمندی رقم خورده است.

وی ادامه داد : تعداد تخت های بیمارستانی کشور در سال ۵۷  حدود ۵۰ هزار تخت بوده که این رقم در سال ۹۲ به ۹۸ هزار تخت رسیده و از سال ۹۲ تا به امروز ۴۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی استان کشور اضافه شده است.

استاندار گلستان گفت:  گلستان از معدود استان‌های کشور است که در تمام شهرستان ها یا بیمارستان وجود دارد و یا در حال ساخت است و خوشبختانه در حال حاضر هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است.

حق شناس اظهار کرد : در اسفندماه سال گذشته با مشکل شدید ماسک و مواد ضد عفونی کننده رو به رو بودیم اما در حال حاضر نه تنها در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده استان هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه این مواد بهداشتی را به سایر استان‌ها نیز صادر می‌کنیم.

در این آیین دستگاه سی تی اسکن و مخزن ذخیره اکسیژن مایع (گرایوژنیک) در بیمارستان برکت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مینودشت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha