کد خبر: هزینه-های-ساخت-تونل-در-بودجه-شهرداری-نم
۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
هزینه های ساخت تونل در بودجه شهرداری نمی گنجد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از پایگاه شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین «افتتاحیه مجازی ایستگاههای مترو در خط ۶ و ۷  و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس های شهری» با تبریک اعیاد پیش رو گفت: سال جاری یکی از سال های بسیار سخت برای شهرداری تهران و تمامی شهرداری های کشور بود چرا که علاوه بر تاثیرات اقتصادی منفی شرایط تحریم، شرایط سخت کرونا را نیز تجربه کردیم.

حناچی افزود: کرونا برای شهرداری های سراسر جهان دو معنا داشت؛ کاهش درآمدها و افزایش هزینه ها.

او با تاکید بر این مطلب که در این شرایط سخت شهرداری تهران به غیر از خداوند متعادل و بعد از آن اعضای شورای شهر کمک نگرفته است، گفت: مواجه با شرایط این چنینی از ابتدای شکل گیری بلدیه تا کنون کم نظیر بوده و می توان گفت که از آن زمان تا امروز یکی از سخت ترین دوران های اداره شهر بوده است با این حال سعی کردیم به قولی که دادیم-افتتاح ایستگاه های مترو و گسترش حمل و نقل عمومی- عمل کنیم.

او با اشاره به گشایش ۹ ایستگاه مترو گفت: تا امروز این تعداد از ۱۲ ایستگاهی که قول دادیم افتتاح شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه با گشایش هر ایستگاه مترو ۳۰ هزار نفر به طور متوسط به مسافران مترو افزوده می شود، گفت: اگر این ایستگاه ها تبادلی باشد این رقم تا ۵۰ هزار مسافر نیز افزایش می یابد.

شهردار تهران هزینه گشایش و بهره برداری از هر ایستگاه مترو را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد:  برای تامین هزینه های هر ایستگاه مترو هم از بودجه و هم از اوراق مشارکت که عمده ترین کمک دولت است استفاده می شود که دولت و شهرداری موظف به پرداخت سهم مساوی  ۵۰ درصدی از اصل و سود اوراق هستند.

 او با تاکید بر اینکه هزینه های راه اندازی و ساخت مترو قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: هزینه احداث هر کیلومتر تونل پیش از این ۵۰ میلیارد بوده ولی این رقم امروز به هزار میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: این هزینه ها در بودجه شهرداری نمی گنجد و باید برای آن فکر اساسی کرد.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در این دوره بعد از مدت ها، اتوبوس های جدید با استفاده از تولید داخلی به ناوگان حمل و نقل اضافه شد که  یکی از مصادیق جهش تولید است، گفت: هر چند این اتوبوس‌ها دیزلی هستند اما نصب فیلتر دوده کاری می کند که استانداردهای یورو ۴ و ۵  پاس شود.

او همچنین از ورود نسل اول اتوبوس های برقی با پتانسیل بخش خصوصی خبر داد و گفت: این اتوبس ها سال آینده وارد خیابان جمهوری می شود.

به گفته حناچی یکی از خصیصه های اتوبوسهای جدید ناوگان اتوبوسرانی بهره مندی از رمپ استفاده معلولین است که البته این مسأله نیاز به آموزش رانندگان در این راستا دارد. علاوه براین برای چک لیست مناسب سازی فضاهای شهری از خود انجمن‌های معلولین استفاده شده است.

او در ادامه با بیان اینکه در این دوره به قولی که به مردم در مورد قطارهای ملی داده بودیم عمل کردیم و این مسئله نیز از مصادیق جهش تولید است، عنوان کرد: دانش فنی این موضوع را از طراحی آغاز کردیم و از آنجا که لایسنس متعلق به خودمان است، می‌توان تغییرات بعدی و ارتقای آن را به راحتی در حوزه معاونت حمل و نقل و مشاور انجام داد.

حناچی همچنین از آماده سازی و ساخت چهار پایانه خبر داد و افزود: دو مورد از این پایانه‌ها آماده افتتاح است. همچنین کلنگ ساخت مترو خط  ۱۰ زده شد و علاوه براین توسعه خط ۳ مترو و بازسازی( اورهال) و نوسازی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در سال آینده انجام می‌شود. او در پایان یادآور شد: برای سال آینده نیز قول افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو را به شهروندان می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha