کد خبر: هزينه-حدود-۸-میلیارد-و-۲۰۰-میلیون-تومان
۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰

به گزارش گروه بهداشت ودرمان  خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، حنان حاجی محمودی  همزمان با روز جهانی مبارزه با ایدز افزود: این بیماری توسط ویروس اچ ای وی ایجاد می‌شود و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بدن روز به روز کاهش می‌یابد و هر میکروبی فرصت بیمار کردن فرد را پیدا می‌کند.

وي بيان كرد: عفونت ویروسی «اچ ای وی» در سه مرحله اتفاق می‌افتد که بدون انجام درمان، در طول زمان بدتر خواهد شد و در نهایت سیستم ایمنی بدن را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیماری ناشی از ویروس «اچ ای وی» دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزایی را تجربه کند، به همین دلیل معمولا این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می‌شود که به این مرحله از بیماری دوره نهفتگی گفته می‌شود.

وی افزود: هر چقدر که بیماری پیشرفت کند، تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی بدن پیدا می‌کند.

حاجی محمودی گفت: آزمایش اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز از جمله آزمایش آنتی‌بادی «اچ ای وی»، آنتی‌ژن «اچ ای وی» - پی۲۴ و تست‌های کیفی و کمی برای اندازه گیری بار ویروس در تعهد سازمان بیمه سلامت است. با بررسی‌های صورت گرفته بیشترین هزینه انجام شده برای این بیماران مربوط به کلان شهرها است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران بيان كرد: این بیماران چون با مشکلات سیستمیک شدیدی مواجه هستند، آزمایشات غیراختصاصی به وفور برای این بیماران درخواست می‌شود که عینا برای این بیماران قابل محاسبه نیست و حتی بار هزینه این آزمایشات از هزینه کل آزمایشات اختصاصی نیز بیشتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha