کد خبر: هرگونه-فعالیت-تبلیغاتی-از-تاریخ-اعلام
۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
به گزارش گروه سیاسی طبنا(خبرگزاری سلامت)، علی طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور و رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور ضمن تشریح اقدامات هیأت بازرسی در راستای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری گفت: شبکه گسترده بازرسان وزارت کشور در انتخابات پیش رو، مترصد نظارت و کنترل جریان انتخابات و حسن اجرای قانون می‌باشند. وی افزود: تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از مجریان، بازرسان و ناظران و سایر نهادها و دستگاه‌هایی که به نحوی تکالیفی را در قانون بر عهده دارند تلاش می‌کنند تا انشاالله روز دوم اسفند ماه شاهد انتخابات پر شکوه، با مشارکت بالا و امنیت و سلامت کامل باشیم. طالبی همچنین گفت: هیأتهای بازرسی استان‌ها و شهرستانها و بازرسان شعب در سطح کشور در راستای اجرای ماده (۲۵) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی‌و ماده (۷۶) آئین نامه اجرایی انتخابات خبرگان رهبری، از میان مردم تعیین شده‌اند و ضمن آموزش اعضا این شبکه وسیع، هماهنگی‌های لازم را برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات معمول نموده‌ایم. رئیس هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: طبق قانون، انتصاب بازرسان انتخابات از اختیارات وزارت کشور است و هیچ دستگاه و نهادی بغیر از وزارت کشور و شورای نگهبان حق دخالت در امر اجرا و نظارت بر انتخابات را نداشته و حق اعزام مأمور به شعب اخذ رأی به این منظور را ندارد. وی افزود: هیأت بازرسی انتخابات از پیش از آغاز فرآیند انتخابات با حکم وزیر کشور فعالیت خود را آغاز نموده و از همان زمان، فضای کشور و فعالیت‌ها و عملکرد تمام ذینفعان اعم از داوطلبان، گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی، مدیران و کارکنان دولت و دست اندرکاران انتخابات را رصد و در صورت احراز هر گونه تخلف، آنها را به به مراجع ذیصلاح نظارتی و قضائی منعکس می‌کند. وی در همین راستا یادآور شد: برای این منظور سامانه گزارش تخلفات انتخابات توسط هیأت بازرسی وزارت کشور راه اندازی شد که گزارشات آن بطور منظم و هفتگی برای مراجع و وزیر محترم کشور ارسال می‌شود. طالبی همچنین با اشاره به موضوع تخلفات مندرج در فصل هفتم و همچنین مواد ۶۰، ۶۵، ۶۵ مکرر در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: هیچیک از دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات به هیچ عنوان نباید به نفع و یا ضرر نامزدها و جریان‌های سیاسی در انتخابات اعلام نظر کند. وی در ادامه گفت: اختلاف نظر و تعلق خاطر به یک جریان سیاسی به هیچ وجه نباید باعث کوچک‌ترین سوگیری و یا حتی اظهار نظر افراد مذکور در جریان انتخابات باشد. این موضوع مکرر به هیأت استانداری‌ها و عوامل دست اندرکار، ابلاغ شده و مورد مراقبت جدی ماست. طالبی افزود: با توجه به ماده ۶۵ مکرر الحاقی در تاریخ ۰۳/‏۰۳/‏۹۵ به قانون، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، فریب و اغوای مردم از طریق سو استفاده از اعلام نظر یا عکس با شخصیت‌ها و مقامات دولتی، تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنها، تبلیغات خارج از مهلت قانونی … و انجام هر یک از این موارد از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از تخلفات نامزدهای انتخابات محسوب می‌شود. رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: از سوی دیگر، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی‌نامزدها، از صدا و سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی‌و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه و ادارات، شرکتهای دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و سازمانها و شرکت‌های وابسته به آنها و تمام دستگاه‌هایی که به هر مقدار بودجه عمومی‌استفاده می‌کند، طبق قانون ممنوع و جرم محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha