کد خبر: هرگونه-راهپیمایی-اربعین-حسینی-به-سمت-ک
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدجواد فدائی در جلسه ستاد اربعین استان بیان داشت: قرار نیست به خاطر شیوع کرونا همه کارها را تعطیل کنیم، متناسب با شرایط بیماری، سلیقه‌ها و کارها باید برنامه‌ها را جهت دهیم که حداکثر نظر افراد تامین شود.

استاندار کرمان در خصوص برگزاری نمادین حرکت خودرویی اربعین حسینی بیان داشت: کلیات این طرح مورد تایید اعضای ستاد است و با کمک نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و ... نظم را برای این خودروها تامین کنیم.

ضمن اینکه این افراد مقید هستند و از مقررات تبعیت می‌کنند، جزئیات این حرکت نمادین در اختیار کمیسیون فرهنگی ستاد استانی اربعین قرار دارد.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان و اجتماعی استاندار نیز گفت: امسال برنامه‌ای با عنوان راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کشور عراق نداریم و همچنین ستاد ملی کرونا حتی برنامه راهپیمایی نمادین در شهرستان‌ها را ممنوع کرده است.

وی بیان داشت: مهمترین موضوعی که در مصوبات اخیر تکرار شده و تاکید بر اقناع‌سازی مردم است که مردم بدانند دلیل برگزار نشدن راهپیمایی اربعین چیست و بدانند برگزار نشدن آن علی‌رغم میل باطنی است، موضوع سلامت مردم در میان است و باید رعایت شود.

بصیری ابراز داشت: در فضای مجازی مطلبی مطرح شد مبنی بر مراسم راهپیمایی اربعین در کل کشور به سمت کرمان و مزار مطهر شهید سلیمانی که این موضوع در ستاد کرونا، ستاد اربعین حسینی و شورای تامین استان مورد مخالفت قرار گرفت، بنابراین هرگونه راهپیمایی اربعین حسینی به سمت کرمان ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در خصوص فعالیت موکب‌های بین راهی و داخل شهری گفت: امسال در ایام اربعین حسینی موکب‌های بین راهی نداریم و فعالیت موکب‌های داخل شهری نیز به صورت صوتی باشد و هرگونه پذیرایی در موکب ها ممنوع است.

حمید شمس الدینی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در خصوص بحث تردد مسافران خارجی به خصوص اتباع افغانستانی و پاکستانی اظهار داشت: به هیچ عنوان اجازه ورود به کشور تحت عنوان زیارت اربعین حسینی و تردد از کشور و به تبع آن از استان داده نشده و در این راستا امسال تمام موکب‌های بین راهی تعطیل هستند.

وی بیان داشت: هیچ نقطه‌ای از استان امسال بحث راهپیمایی جاماندگان اربعین را مانند سال‌های گذشته به سمت اماکن زیارتی نخواهیم داشت و حتی تردد مشتاقان تحت عنوان جاماندگان اربعین از سمت کرمان به جوپار ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha