کد خبر: هدیه-۶۰-میلیون-دوز-واکسن-آسترازنکا-به-ک
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
هدیه ۶۰ میلیون دوز واکسن آسترازنکا به کشورهای دیگر از سوی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، به گفته دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون دوز بیشتر هم در حال تولید است و می تواند در ماه می و ژوئن ارسال شود. واکسن آسترازنکا هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید نشده است. دولت بایدن در ماه مارس اعلام کرد که تقریباً ۴ میلیون دوز واکسن کرونا به کانادا و مکزیک ارسال می کند و اکنون تحت فشار فزاینده ای برای اشتراک سهام خود از واکسن با هند و سایر کشورها قرار دارد.

شایان ذکر است چندی پیش،سخنگوی اتحادیه اروپا گفت، کمیسیون اروپا مراحل قانونی را علیه آسترازنکا به دلیل تخلف در قرارداد تامین واکسن ویروس کرونا برای اتحادیه اروپا آغاز کرده است. وی در یک نشست خبری در بروکسل اعلام کرده بود که تعدادی از بندهای قرارداد انجام نشده است، این شرکت موفق به ارائه یک استراتژی معتبر برای اطمینان از تأمین به موقع واکسن نشده است.

پیش از این کمیسیون اروپا گزارش داده بود که همه گزینه ها در نظر گرفته شده است تا آسترازنکا به تعهدات خود در زمینه تهیه واکسن علیه ویروس کرونا عمل کند، از جمله گزینه ارجاع به دادگاه.

در ماه های اخیر، اتحادیه اروپا در تهیه واکسن های مورد تأیید برای استفاده در اتحادیه با مشکلات زیادی روبرو شده است، به ویژه از Pfizer / BioNTech ، Moderna و آسترازنکا. تأخیر در تأمین تجهیزات می تواند برنامه های بلند پروازانه بروکسل را برای واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت بزرگسال اتحادیه تا اواسط تابستان از بین ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha