کد خبر: هدایت-برنامه-های-فرهنگی-ایلام-به-سمت-فض
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، عمران خودآموز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین این اقدام ها راه اندازی پویش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بود که در قالب آن هر یک از هنرمندان با هنر خود مردم را به رعایت نکات بهداشتی برای مبارزه با کرونا دعوت کردند.

وی، از برگزاری نخستین جشنواره تک نوازی موسیقی به صورت مجازی خبر داد و اظهار داشت: فراخوان این جشنواره نیز اعلام و هنرمندان در سه بخش موسیقی کلاسیک، موسیقی مقامی و محلی و موسیقی دستگاهی در گروه های سنی مختلف به صورت مجازی با هم رقابت خواهند کرد.

وی، تاکید کرد: با اینکه به دلیل شیوع کرونا برنامه های هنری و فرهنگی به سمت فضای مجازی هدایت شده است اما فعالان این عرصه به حضور در اجتماع ها و اجرای برنامه های مردمی نیاز دارند که امیدواریم با از بین رفتن کرونا فضای لازم برای اجرای عمومی هنرمندان فراهم شود.

وی، همچنین با اشاره به بازگشایی مراکز هنری از هفته آینده و همچنین فعالیت سینماها از اول تیرماه گفت: اجرای کنسرت ها نیز با ظرفیت ۵۰ درصد مجاز است و تقاضاهای مجریان این برنامه در شورای شعر و موسیقی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام افزود: پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در حال ابلاغ از طریق وزارت بهداشت و دستگاه های تخصصی نظیر سازمان سینمایی و سایر ادارات فرهنگی است.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته کرونا که از ابتدای اسفندماه شیوع پیدا کرده تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت به اصحاب فرهنگ و هنر این استان وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha