کد خبر: هجوم-نیروهای-روس-و-رواندا-به-car-در-آفریقا
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
هجوم نیروهای روس و رواندا به CAR در آفریقا!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به گفته دولت، صدها سرباز روسی و روآندی برای جلوگیری از ادعای تلاش برای کودتا به جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) هجوم آورده‌اند. دولت گفت که این نیروها در حال حاضر به جنگ با گروه‌های شورشی پرداخته‌اند. روز شنبه، دولت CAR پس از ادغام سه گروه قدرتمند شورشی و شروع به پیشروی در بنگوی پایتخت، نیروهای رئیس جمهور پیشین فرانسوا بوزیز را متهم کرد. سخنگوی دولت گفت: روسیه چند صد سرباز و سلاح سنگین در چارچوب توافق نامه همکاری دوجانبه فرستاده است. وی افزود: روآندایی‌ها همچنین چند صد مرد را که در زمین هستند فرستاده و جنگ را آغاز کرده‌اند. با این حال، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه این ادعا را رد کرد. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وی گفت: ما نیرو نمی‌فرستیم.

اوضاع CAR تحت کنترل است!

گزارش شده است که شورشیان از پایتخت باز داشته شده‌اند. روز یکشنبه، مأموریت حفظ صلح سازمان ملل متحد در CAR، مینوسکا، گفت که اوضاع تحت کنترل است. کودتا در CAR رواندا که حداقل 750 سرباز و افسر پلیس رواندائی در مینوسکا مشغول خدمت هستند، گفت که در پاسخ به هدف قرار دادن نیروهای صلح خود توسط شورشیان نیروهای بیشتری را به این کشور اعزام کرده است. رئیس کاخامه رئیس جمهور رواندا روز دوشنبه گفت که نیروهای رواندا مقید به قوانین تعامل سازمان ملل نخواهند بود. در مورد تعداد نیروهای رواندا در روز یکشنبه جزئیات دقیقی ارائه نشده است. به طور جداگانه، روسیه در سال 2017، با تهیه سلاح، پیمانکاران و مزدوران برای حمایت از دولت محاصره شده در بانگی شروع به توسعه CAR کرد. در عوض، به شرکت‌های روسی که به کرملین پیوند دارند حق استخراج و صادرات الماس از این کشور اعطا شده است.

جدال روسیه و فرانسه

محافظان امنیتی خصوصی که در شرکت‌های روسی استخدام شده بودند، آموزش نیروهای محلی و محافظت از رئیس جمهور فاوستین-آرکانچ توادرا را آغاز کردند. تصور می‌شود که این ترتیب به مسکو تأثیر قابل توجهی بر آقای توادرا می‌گذارد. هجوم مسکو به CAR یکی از ملت‌های شکست خورده و جنگ زده روی زمین ، بسیاری از ناظران را غافلگیر کرد و نشان داد که روسیه چگونه می‌خواهد در آفریقا نفوذ و اعتبار بیشتری کسب کند. این اقدام همچنین فرانسه، قدرت استعماری سابق CAR را كه برای دهه‌ها بر این كشور تسلط داشت، نگران كرد. هفته گذشته مشخص شد که فرانسه و روسیه از طریق ترول‌های آنلاین در حال یک جنگ اطلاعاتی در CAR هستند. مسکو تأیید نکرده است که نیروها را برای نبرد با شورشیان فرستاده است اما کرملین نگرانی جدی در مورد وقایع در CAR ابراز کرده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha