کد خبر: هجدهمین-مخزن-آبرسانی-اضطراری-تهران-به
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
هجدهمین مخزن آبرسانی اضطراری تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با نصب و بهره‌برداری از این مخزن در مجموع 18 مخزن آبرسانی اضطراری در شهر تهران نصب و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

طرح آبرسانی اضطراری اولین طرح محله محور و مردم‌پایه (CBO) شرکت آب و فاضلاب استان تهران و وزارت نیروست که بهره‌بردار آن شهروندان کلان‌شهر هستند.

بر اساس اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران قرار است تا افق طرح 1403 در 374 نقطه از شهر تهران این مخازن ساخته شود.

از آغاز اجرای این طرح تاکنون در مجموع 17 مخزن آبرسانی اضطراری در بوستان‌های مختلفی در محدوده خدمات‌رسانی آبفاهای مناطق یک، دو، چهار و پنج نصب شده و مقدمات نصب دیگر مخازن در سایر مناطق شهر با همکاری شهرداری تهران در حال اجراست.

با در مدار بهره‌برداری قرارگرفتن 374 مخزن آبرسانی اضطراری، تجهیز 120 مخزن توزیع آب بتنی و 150 حلقه چاه آب شرب، در مجموع استان تهران حدود 650 پایگاه مخازن آبرسانی برای شرایط اضطراری با نگاه توزیع عادلانه در افق طرح خواهد داشت.

گفتنی است این مخازن هر کدام دارای ظرفیت 100 هزار لیتر و مجهز به شيرهاي خودکار قطع شونده هستند. در هنگام بروز زلزله، ورودی و خروجی این مخازن به طور خودکار بسته و حجم ذخيره بدون تلف شدن آب در درون مخزن باقي می‌ماند و آب را برای استفاده اضطراری ذخیره می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha