به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، کاروان ورزش ایران برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو تاکنون 27 سهمیه کسب کرده و حضور فدراسیون‌های مختلف در میادین بین‌المللی برای افزایش کسب سهمیه ادامه دارد.

مصطفی هاشمی‌طب، در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد برخی فدراسیون‌ها در باد کسب سهمیه می‌خوابند و شاید خیلی از سهمیه‌های کسب شده به مدال المپیک منجر نشود، اظهار داشت: آنچه که می‌گویید مغایر با منشور المپیک است چون به نوعی تبعیض و پیش‌داوری وجود دارد. شاید حدس زد ورزشکاری در المپیک مدال نمی‌گیرد اما نباید اینطور باشد که تلاشی هم صورت نگیرد.

وی افزود: همین کسب سهمیه نشان‌دهنده توانایی ورزش کشور ماست. هر چه تعداد سهمیه‌های المپیک بیشتر باشد، نشان می‌دهد پتانسیل ورزش ایران بالاست. ورود بسکتبال به المپیک باعث اهتزاز پرچم در این بازی‌ها خواهد بود یا اگر والیبال بتواند سهمیه المپیک بگیرد، جزو 12 تیم قدرتمند است که توانسته در المپیک حضور یابد.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزشکارانی بوده‌اند که ما خیلی به آنها برای کسب مدال امید نداشتیم، اما موفق شده‌اند، تصریح کرد: شاید ورزشکارانی بوده‌اند که ما از کسب مدال آنها ناامید بوده‌ایم اما موفق بوده‌اند. بنابراین، باید هم تلاش‌مان را برای ورزشکاری مانند حسن یزدانی که امید به کسب مدال است، به کار بگیریم و هم ورزشکاری که شاید حدس می‌زنیم، مدال نمی‌گیرد. نجمه خدمتی زمانی که به مسابقات می‌رفت، کسی به او ایمان نداشت اما رفت و موفق شد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در این شرایط اقتصادی فدراسیون‌هایی هستند که تعداد زیادی ورزشکار به میادین بین‌المللی می‌فرستند اما مدالی نمی‌گیرد، مانند اهداف پروازی، گفت: این تشخیص فدراسیون است. ما نمی‌توانیم از بیرون گود در این باره صحبت کنیم اما فدراسیون هم باید ورزشکارانی را به مسابقات ببرد که می‌داند شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سوال که کمتر از 250 روز به المپیک مانده در حالی که برخی فدراسیون‌ها رئیس ندارند، ارزیابی شما از شرایط چیست، خاطرنشان کرد: فدراسیون‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند اما خیلی امیدوار به نتایج المپیک نیستم. البته هنوز در کاراته و تکواندو سهمیه نگرفته‌ایم اما در وزنه‌برداری سهمیه ما به 2 ورزشکار محدود شده است. همه باید تلاش خود را به کار بگیرند اما من خیلی امیدوار به نتایج نیستم.(فارس)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha