کد خبر: نیایش-امام-حسینع-در-صحرای-عرفات-منتش
۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
«نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» منتشر شد

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات» به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

کتاب حاضر در حقیقت شرحی بر دعای عرفه امام حسین(ع) است که علامه محمد تقی جعفری بامشی عرفانی خود ترجمه و شرح به یاد ماندنی و زیبایی از دعای عرفه را از خود بر جای گذاشته است.

علامه جعفری در ابتدای کتاب، مقدمه مفصلی در مورد دعا نوشته و پس از آن به شرح جمله به جمله دعای امام حسین(ع) پرداخته‌اند. علامه جعفری برای زیبایی و غنای بیشتر در تشریح دعای امام حسین(ع) از اشعار مفاخر ادبیات فارسی نیز بهره برده‌اند.

کتاب نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات برای ارتباط مخلوق با خدای خویش است. همانگونه که خود علامه جعفری فرموده‌اند: اگر یکی از اهداف مهم زندگی دنیایی را تکامل و شکوفایی وجهه انسانی در حرکت به سوی ابدیت بدانیم، بی تردید نیایش با خداوند متعال منطقی ترین و واقعی ترین رابطه انسان با معبود خویش و یکی از مهم ترین و اساسی ترین، مسیرهای رسیدن به ابدیت خواهد بود آن هم از زبان حسین بن علی علیه السلام که سالک راه حق و حقیقت و عاشق راستینِ وجه الله و رضوان الله و لقاءالله، است.

کاروان سالار شهیدان در این نیایش، راه های اتّصال به خالق مهربان را به زیبایی هرچه تمام تر در ارتباط انسان با خویشتن، خداوند، جهان هستی و همنوع بیان می کند و این بیان فارغ از قوم ، دین و مذهب برای تمام انسانهاست.

پیچیدگی‌های متن و بهره مندی از اشعار فارسی ترجمه این اثر را دشوار نموده بود و چندین مترجم به همین دلیل از ترجمه اثر انصراف دادند، در نهایت این کتاب ارزشمند توسط سید‌کوثر عباس موسوی با عنوان «میدان عرفات مین امام حسین کی مناجات» به زبان اردو ترجمه و از سوی انتشارات العرفان کراچی در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

گفتنی است آیین رونمایی از این کتاب همزمان با روز عرفه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha