کد خبر: نیاز-هلال-احمر-به-بیش-از-۱۰-هزار-نیرو-بر
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
نیاز هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار نیرو برای اجرای ماموریت‌های حاکمیتی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ مهدی ولی پور گفت: ۱۲ هزار پست سازمانی در جمعیت هلال احمر وجود دارد و ‌در کل کشور ۵۰ هزار امدادگر و نجاتگر در حال خدمت رسانی هستند که امکان جذب همگی در بازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست.

ولی پور افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه جهت تجهیز انبارهای امدادی و تامین تجهیزات تخصصی نیاز است که ۲۱۴ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

وی با اشاره به حق ایاب و ذهاب امدادگران و‌ نجاتگران افزود: افزایش حق ایاب و ذهاب امدادگران و‌ نجاتگران در دستور کار است و امیدواریم به زودی ابلاغ شود.

ولی پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و همچنین تذکرات مکرر وزیر بهداشت مبنی بر عدم سفر در تابستان امسال، میلیون ها نفر غربالگری شدند و ۴۸ پست موقت امدادی در کل کشور راه اندازی شد.

حضور ۴۳۲۹ امدادگر در طرح نجات یار

معاون برنامه ریزی سازمان امداد ونجات نیز در نشست با دبیران باشگاه های امدادگران و ‌نجاتگران استان خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نجات یار با حضور ۴۳۲۹ امدادگر یکم به زودی در پایگاه های سراسر کشور اجرا می شود.

حمیدرضا اسکاش بیان کرد: کمبود نیرو در چهار محور وجود دارد که با تفاهم نامه های انجام شده با واحدهای دیگر به زودی کمبود نیرو جبران می شود.

وی گفت: محور اول انتقال اعضای جوانان و داوطلبان به امدادونجات، محور دوم جذب سرباز امدادگر، محور سوم افزایش رفاهیات و خدمات مطلوب تر برای امدادگران و نجاتگران و محورم چهارم ایجاد طرح نجات یار است.

اسکاش ادامه داد: در صدد هستیم به کارت های شناسایی امدادگران و نجاتگران هویت تازه ای ببخشیم و بیمه امدادگران در حوادث و مصدومیت ها در اولویت قرار گیرد که با تفاهم نامه های صورت گرفته با معاون توانبخشی، تخفیف ها و تسهیلات ویژه ای در بخش بهداشتی، درمانی و توانبخشی در دستور کار قرار گرفته است.

 معاون برنامه ریزی سازمان امدادونجات کشور با اشاره به فعالیت باشگاه امدادگران و نجاتگران افزود: اردوی 2 روزه ویژه دبیران باشگاه امدادگران و نجاتگران استان های سراسر کشور در اولین فرصت برگزار می شود.

همچنین در این نشست‌ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از تلاش های خستگی ناپذیر امدادگران و نجاتگران استان خراسان رضوی تشکر و قدردانی کرد.

سید مجتبی احمدی گفت: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی به دلیل حضور بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد از تردد بیشمار مسافران و زائران برخوردار است، تیم های امدادونجات استان از ظرفیت و ‌پتانسیل های بالایی برخوردار هستند و آمادگی لازم برای خدمت رسانی به همنوعان خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha