کد خبر: نگرش-مراقبتی-به-بیمارستان‌ها-ختم-نشود
۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر مریم حضرتی در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه سال سختی را پشت سر گذاشته ایم، گفت: همت، فداکاری و ایثار کادر بهداشت و درمان، تمام سیستم های پیشرفته دنیا به ویژه آمریکا و انگلیس را شگفت زده کرد و اینکه امروز مردم ما یک آرامش نسبی در مواجهه با کرونا به دست آورده اند و تعداد فوتی های ناشی از کووید-19 دو رقمی شده است حاصل زحمات شبانه روزی همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان است و تنها خدا می داند که در این مسیر چه سختی ها و رنج هایی را به جان خریدند.

وی در این نشست که خانواده پرستار شهید بشرویه در آن حضور داشتند با تجلیل از مقام شهدا و جان باختگان پرستاری، افزود: در مقابل عظمت و بزرگی این عزیزان سر تعظیم فرود می آورم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه پس از شنیدن دغدغه ها و مطالبات مسوولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن پاسخ به موضوعات مطرح شده به تشریح برخی اقدامات و سیاست های معاونت پرستاری پرداخت و با اشاره به الکترونیک سازی ثبت گزارش پرستاری، گفت: الکترونیک سازی ثبت اقدامات پرستاری یک تحول در پرستاری کشور است که به صورت پایلوت در چند دانشگاه در دست انجام است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه که وزارت بهداشت را به جامعه ‌نگر شدن نظام سلامت و پرستاری مکلف کرده است، افزود: از آنجایی که جمعیت کشور رو به سالمندی می ‌رود، باید خدمات مراقبتی پرستاری در منزل را تقویت کنیم. در سال ۲۰۵۰ برای اولین بار در ایران جمعیت سالمندان بسیار بیشتر از کودکان زیر ۵ سال خواهد بود. از آنجایی که هزینه درمان بیماری ‌های غیر واگیر بالا است و همچنین، درمان این بیماری‌ ها، بیمار را دچار مشکلات زیادی می ‌کند، جامعه باید به سمتی سوق پیدا کند که نگرش مراقبتی ما تنها به بیمارستان‌ها ختم نشود.

دکتر حضرتی به ابلاغ آیین نامه تاسیس مراکز مراقبت های طولانی مدت اشاره کرد و با بیان اینکه برخی از بیماران ما در منزل و برخی در بیمارستان درمان می شوند، گفت: برای برخی بیماران نه می توان در بیمارستان اقدام کرد و نه می‌توان از آنها در منزل مراقبت کرد، مانند بیماران مبتلا به آلزایمر؛ خوشبختانه پس از دو سال تلاش مستمر معاونت پرستاری و همت معاونت درمان، ابلاغ آن در دی ماه از سوی وزیر بهداشت انجام شد.

دکتر حضرتی در خصوص نیروهای کمک پرستاری هم گفت: نیروهای کمک پرستاری آموزش های لازم را دیده اند و در بیمارستان ها کارهای اولیه بیمار را انجام می دهند.

در این نشست دکتر نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حضور دکتر مریم حضرتی ضمن تشریح اقدامات و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مدیریت بیماری کرونا، پیرامون جذب نیروی پرستاری و مشکلات کمبود نیرو براساس افزایش تخت های جنرال و آی. سی. یو و در خواست برای افزایش ظرفیت جذب از محل استخدامی های 1400، مطالبات و معوقات پرستاری مباحثی را مطرح کرد.

 همچنین معاونین دانشگاه و بعضی از روسای شبکه های بهداشت و درمان و مدیران عامل بیمارستان ها به صورت ویدئو کنفرانس به بیان دیدگاه های علمی، اقدامات و فعالیت های حوزه کاری خود در خصوص بحث پرستاری و نحوه مقابله با کرونا ویروس پرداختند.

  گفتنی است دکتر مریم حضرتی  در سفر به استان لرستان از مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد و مرکز خدمات جامع سلامت این شهربازدید کرد.

 وی همچنین شب گذشته از بیمارستان امام خمینی شهر کوهدشت و بیمارستان امام خمینی چگینی هم بازدید کرد.

همچنین دکتر حضرتی در مسیر کوهدشت  به خرم آباد از مرکز بهداشتی و درمانی شهر کوچک در  گنبد بازدید کرد.

شرکت در جلسه شورای هماهنگی پرستاری و شرکت در جلسه هیات رییسه دانشگاه ار دیگر برنامه های سفر دکتر حضرتی به لرستان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha