کد خبر: نگرانی-استاندار-تهران-از-کاهش-فاصله-گذ
۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزای سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور با اشاره به آخرین مصوبات این جلسه اظهار داشت: تمدید مرخصی زندانیان به جلسه ۳۱ خرداد ماه موکول شد، به علاوه در این جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور و برخی از استان‌ها که در هفته‌های اخیر میزان شیوع بیماری بالا رفته از جمله در خوزستان، هرمزگان، کردستان و کرمانشاه مطرح شد و به استانداران و ستاد کرونا در این استان ها اختیاراتی داده شد تا بتوانند برخی محدودیت‌ها را اجرایی کنند.

لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در شهرستان‌های غرب استان تهران

استاندار تهران سپس تاکید کرد: اکنون روند بیماری کرونا در استان تهران کمی افزایش یافته، منتها میزان مرگ و میر افزایش نیافته و پایین بوده است، همچنین در شرق استان تهران وضعیت خوب است اما در غرب به ویژه در شهرستان های شهریار و ملارد نیازمند توجه بیشتر در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و غیره هستیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه در استان تهران وضعیت بحرانی نداشته ایم گفت: با توجه به تراکم جمعیت در استان تهران و جمعیت ۳.۵ میلیونی شناور در کلانشهر تهران و سایر شرایط خاص استان توانستیم با مدیریت از پیک عبور کنیم البته نیاز به مراقبت و دقت بیشتری داریم.

کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مترو

وی افزود: میل به سفر در استان تهران بیشتر است، همچنان که در تعطیلات هفته گذشته و قبل از آن بر اساس آمار نیروی انتظامی جمعیت زیادی از استان تهران خارج شدند که برگشت آنها نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.

استاندار تهران در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی در استان و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد: مردم در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده می کنند، منتها فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو که قبلاً ۵۷ درصد بوده به سبب تراکم استفاده از مترو به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده، بنابراین از این منظر آسیب پذیر هستیم.

۹۰ درصد نکات  بهداشتی در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) رعایت می‌شود

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی گفت: پنجشنبه با مشورت با دانشگاه آزاد امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می شود، و سعی می شود تا شرایط برای حفظ سلامت شهروندان فراهم شود.

وی ادامه داد: در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) و زمان اقامه نماز تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شده و طبق گزارش ارائه شده بیش از ۹۰ درصد نکات  بهداشتی در حرم را رعایت می‌کنند در مساجد هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نحو مطلوب می باشد اما در بانک‌ها، برخی از صنوف و رستوران ها نیازمند همکاری اتحادیه هستیم تا مجبور به تجدید نظردر مورد بازگشایی نشویم.

تا اطلاع ثانوی تالارها در استان تهران بازگشایی نمی‌شود

استاندار تهران در مورد وضعیت تالارها تصریح کرد: برای بازگشایی تالارها در استان تهران برنامه‌ای نداریم البته توصیه به ازدواج آسان وجود دارد اما به جهت رعایت حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی تالارها در استان تهران بازگشایی نمی‌شود.

استاندار تهران سپس در مورد ارائه ماسک ارزان قیمت گفت: طبق مصوبه امروز، وزارت صمت مکلف به ارائه ماسک ارزان‌قیمت شده و طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از ماسک می تواند وسیله‌ای موثر در جلوگیری از انتقال چرخه ویروس باشد، در این زمینه استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای نیز اثرگذاری آن مطلوبی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha