کد خبر: نگاه-ویژه-وزارت-بهداشت-به-مناطق-کم-برخو
۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۶

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر مریم حضرتی در این جلسه که با حضور دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس و دکتر میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران این دانشگاه برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا گفت: وزارت بهداشت به مناطق کم برخوردار و مرزی نگاه ویژه دارد.

دکتر هادی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این جلسه به مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: خشکسالی چندین ساله موجب نابودی کشاورزی و دامداری که شغل مردم منطقه است گردید، خشک شدن دریاچه هامون هنگام طوفانهای ۱۲۰ روزه، موجب بستری مردم به دلیل طوفانهای شن و ماسه و ریزگردشده  و تهدید جدی برای سلامتی اهالی است و همین مورد باعث افزایش بیماری ها از جمله بیماریهای قلبی و تنفسی در این منطقه شده است.

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های متعدد بخش بهداشت اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تعداد زیادی از مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت ساخته شد که جا دارد از وزارت بهداشت تشکر و قدردانی شود.

وی گزارش کاملی از شیوع کرونا و اقدامات دانشگاه ، همکاری مسئولان منطقه و به ویژه مردم ارائه داد و به نیاز مبرم این منطقه به دستگاه سی تی اسکن و اعتبار جهت اتمام چند پروژه درمانی نیز اشاره کرد و خواستار مساعدت وزارت بهداشت شد .

همچنین در این نشست هر یک از معاونین بهداشت، توسعه، درمان‌، آموزشی، غذا و دارو ، تحقیقات و فناوری و دانشجویی به بیان مسائل و دغدغه های حوزه خود پرداختند .

بنابراین گزارش دکتر حضرتی و هیات همراه در ادامه ضمن بازدید از بیمارستان سینا و پردیس دانشگاه، طی جلسه ای مشکلات  دانشگاه علوم پزشکی زابل در بخش درمان، بهداشت، پرسنلی، دانشجویی، آموزشی و مالی را مورد بررسی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha