کد خبر: نکات-ضروری-بهداشتی-برای-پیشگیری-از-ابت
۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه همزمان با شروع سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در مدارس، نگرانی والدین از سلامت فرزندانشان امری طبیعی است اظهار کرد:  رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی توسط مسئولین مدرسه و دانش آموزان می‌تواند در راستای پیشگیری از ابتلاء دانش آموزان به این ویروس بسیار کمک کننده باشد.

دکتر فرهمند با بیان اینکه، والدین باید به فرزندان خود این نکته را یادآور شوند که مرتب دست‌های خود را به شیوه صحیح به مدت ۲۰ ثانیه بشویند و در طول روز با دست‌های آلوده به صورت خود دست نزنند ،برهمراه داشتن لیوان و وسایل شخصی  توسط دانش آموزان تاکید نمود.

وی گفت: به همراه داشتن اسپری ضدعفونی کننده و ماسک برای همه دانش آموزان ضروری است.

دکتر فرهمند به دانش آموزان توصیه نمود از لوازم تحریر شخصی خود استفاده کنند و از وسایل سایر دانش آموزان استفاده نکنند و بعد از استفاده از ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند و حتما آن‌ها را در کیسه پلاستیکی و در سطل زباله قرار دهند.  همچنین دانش آموزان به همراه خود بطری آب داشته باشند تا در صورت تشنگی کمتر از آبسرد کن مدرسه استفاده کنند.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مسئولین مدارس توصیه کرد تا تمامی پنجره‌ها و درب‌های کلاس باز باشند تا با جریان هوا از مبتلا شدن دانش آموزان به ویروس کرونا جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: تمامی کادر مدرسه از قبیل مدیر، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرایدار و ... باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نداشتن، مدرسه باید در اختیار آن‌ها قرار دهد تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل کاهش دهند.

دکتر فرهمند افزود: مسئولان مدارس  باید مکان های شست‌وشوی دست با آب و صابون را آماده کنند و در صورت امکان، ژل و محلول الکلی ضدعفونی دست را در همه کلاس‌های درس، ورودی‌ها و خروجی‌ها و سرویس‌های بهداشتی قرار دهند.

دکتر سید کاظم فرهمند خاطر نشان کرد: ضروری است نرده‌ها، لوازم ورزشی، دستگیره‌های درب و پنجره، ابزار کمک آموزشی و ... حداقل یکبار در روز تمیز و ضدعفونی شوند.

وی افزود: ساعت شروع و پایان مدرسه را به گونه‌ای تنظیم کنند که از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود، همچنین دورهمی‌ها، بازی‌های ورزشی و دیگر رویدادهایی که موجب تجمع و ازدحام می‌شوند، لغو شوند.

وی گفت:مسئولان مدرسه در صورت امکان، میزهای دانش آموزان را با حداقل یک متر فاصله از یکدیگر قرار دهند و به دانش آموزان یادآوری کنند با رعایت فاصله از یکدیگر و اجتناب از تماس‌های فیزیکی غیرضروری به حفظ سلامت یکدیگر کمک نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha