کد خبر: نوروز-شیرین-تر-با-تغذیه-سالم-و-ایمن-بخش
۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،متاسفانه با مدرن و صنعتی شدن جوامع و کاهش تحرک افراد خطر ابتلا به بیماری های مزمن افزایش یافته و در این میان نقش تغذیه صحیح و متعادل بسیار پُررنگ تر از پیش به عنوان اصلی مهم و غیرقابل انکار در کاهش احتمال بروز این بیماری های مزمن محسوب می شود.

آجیل و شیرینی دارای مقادیر بسیار بالای ترکیبات قندی و چربی بوده که مصرف نامتعادل و بیش از اندازه آن می تواند سبب بروز چاقی و دیگر عوارض تغذیه ای مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی شود.

متاسفانه اغلب دیده شده که افراد در هنگام تعطیلات نوروز با نادیده گرفتن رژیم تغذیه ای در مصرف شیرینی، آجیل و دیگر مواد خوراکی و آشامیدنی با کالری بالا افراط می کنند.

شواهد موید این مطلب است که در ایام عید نوروز به علت افزایش دید و بازدیدها، همواره افراد با افزایش وزن مواجه هستند.

در این مطلب آموزشی، تلاش شده با ارائه نکاتی ساده و کاربردی در راستای حفظ رژیم تغذیه ای متعادل، نوروز را برای خود و خانواده مان شادتر کنیم.

-         آجیل و شیرینی مخصوص عید را از مراکز عرضه معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید از تازگی و نداشتن کپک آن اطمینان داشته باشید.

-         از خرید انواع آجیل شور و بو داده خودداری شود، چرا که برای حفظ سلامتی، توجه ویژه به کاهش مصرف میزان نمک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

-         در ایام نوروز به علت تنوع گسترده مواد خوراکی و آشامیدنی، بهتر است مصرف برنج، نان و نوشیدنی های پُرکالری در وعده های اصلی محدود شده تا افزایش دریافت انرژی سبب تجمع چربی در بدون نشود.

-         در صورت خرید شیرینی، باید دارای پروانه ساخت و جدول ارزش تغذیه بوده و این موارد را کنترل کنیم.

-         پیش از هر وعده اصلی، سالاد بدون سس و یا سوپ مصرف شود تا مصرف مواد پُرکالری مانند گوشت قرمز و برنج کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha