کد خبر: نهاده-دامی-100-درصد-درگیر-دلال-بازی-است
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۵
نهاده دامی 100 درصد درگیر دلال بازی است

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ درباره مشکلات واردات نهاده های دامی اظهار کرد: در مورد نهاده ها باید گفت که یکی از مشکلات آن حذف ارز ترجیحی است و آن مقداری هم که دولت کمک می کند به صورت 100 درصد دچار دلال بازی شده است.

وی ادامه داد: 80 درصد نهاده های خوراک دام و طیور گنجاله سویا و ذرت است، وقتی این نهاده به دست مرغدار می رسد چند ده برابر قیمت آن افزایش می یابد و یکی از کارهای کثیفی که دلال ها انجام می دهند قبل از رسیدن محموله جدید نهاده وارد کشور شود همه نهاده های مانده در بازار را جمع و احتکار می کنند. حتی گفته می شود کسی که محموله را وارد می کند هم با دلالان همکار است که باعث می شود قیمت نهاده های خوراک دارم افزایش قیمت پیدا کند.

اعظمی تصریح کرد: در نظر بگیرد اگر نهاده مثلا کیلویی هزار تا دو هزار تومان هم که گرانتر فروخته شود چه پولی دست این دلالان را می گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که واقعا نمی توان با این گروه برخورد کرد؛ گفت: دولت باید با جدیدت بیشتری وارد این موضوع شود؛ در کمیسیون کشاورزی هم روی نحوه اجراییات این موضوع بحث و بررسی صورت می گیرد و از مسئولان در این مورد توضیحاتی را خواسته ایم؛ ولی متاسفانه همچنان با این موضوع درگیر هستیم.

وی ادامه داد: برخی از جنبه های این اتفاق هم تحت تاثیر روانی و تغییرات نرخ ارزی است و مطمئن باشید روند کاهشی نرخ ارز روی نهاده های خوراک دام هم تاثیر خواهد گذاشت.

اعظمی با اشاره به قاچاق معکوس نهاده دامی، افزود: وقتی قیمت یکسری نهاده های دامی در کشور ما ارزان تر از سایر کشورها باشد، به این کشورها قاچاق می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: می توان پیش بینی کرد در ماه های آینده ممکن است به دلیل مشکلاتی که برای جوجه های یکروزه پیش آمده یا گران بودن تخم مرغ نطفه دار، باعث گرانی مرغ شود اما کاهش پیدا خواهد کرد چون برای  حل این موضوع برنامه ریزی شده است.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha