کد خبر: نمایندگان-مجلس-یازدهم-پیگیر-اجرای-نظا
۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
نمایندگان مجلس یازدهم پیگیر اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان هستند
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فرهاد بشیری  در مورد مهمترین موضوعاتی که باید در اولویت دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت:  نمایندگان این دوره از مجلس به طور جدی پیگیر اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی فرهنگیان هستند، چرا که این اقدام هم انگیزه فرهنگیان را برای ادامه فعالیت افزایش می‌دهد و هم باعث ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات آموزشی در کشور می‌شود.

چرا نظام رتبه‌بندی فرهنگیان تاکنون اجرا نشده است؟

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در بیان دلیل تاخیر در اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان برغم تلاش‌های بسیاری که در مجلس دهم صورت گرفت، ادامه داد: البته اجرا شدن نظام رتبه‌بندی فرهنگیان زمانی امکانپذیر می‌شود که دولت جهت تخصیص اعتبارات لازم به این بخش همکاری کند و اهتمام جدی بر تحقق این مهم داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مانع از اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان شده است عدم تحقق وعده‌های دولت به ویژه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بوده است که باعث شده این امر با تاخیر مواجه شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در بهبود نظام آموزشی کشور، یادآور شد: بی‌تردید بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان و تامین رضایت آنها یکی از مهمترین عوامل ارتقاء نظام آموزشی کشور خواهد بود به همین دلیل این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان در حوزه آموزش است که در دوره جدید فعالیت‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که به سال پایانی آن نزدیک می‌شویم، دولت مکلف به اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان است، اما این امر تاکنون محقق نشده و به تازگی هم خبری مبنی بر تدوین لایحه‌ای تحت این عنوان برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha