کد خبر: نقش-ویژه-حمل-و-نقل-ریلی-در-بالا-بردن-پوی
۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱
نقش ویژه حمل و نقل ریلی در بالا بردن پویایی اقتصاد کشور

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به استان اصفهان با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان با مدیران استانی دیدار کرد. در این دیدار وزیر راه و شهرسازی مواردی همچون مشکلات تسهیل‌گری در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های راه وشهرسازی در استان، آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان - تهران، قطار حومه‌ای شهر اصفهان و آزادراه اصفهان شیراز، مبحث بندر خشک ولجستیک ریلی، موضوع شهرک صنعتی طلا و مشکلات انبوه‌سازان مسکن را مورد بررسی قرار داد.

برخورداری قطار حومه‌ای اصفهان از مدل مستحکم اجرایی

وزیر راه و شهرسازی در بحث قطار حومه ای اصفهان و لزوم استفاده از مدل مستحکم اجرایی با بیان اینکه همواره مدل مالی طرح از خود آن طرح مهمتر است، اظهار کرد: در خصوص پروژه قطار حومه‌ای اصفهان مدل مستحکم اجرایی را دنبال کردیم تا مردم بتوانند از پرتو آن استفاده کنند؛ هرچند با وجود آنکه این طرح دارای بازدهی مالی نیست.

وی با اشاره به اینکه در قانون مرتبط با شرکت قطارهای حومه‌ای، قانونگذار اجازه داده است راه‌آهن، با مشارکت شهرداری‌ها و بخش خصوصی ایجاد شود و اساسنامه آن نیز در ماه‌های گذشته تصویب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: مدیران استان نباید در اجرای این پروژه بزرگ و مهم تردید داشته باشند و کار با جدیت لازم است دنبال شود. همچنین لازم است نسبت سهام در این سرمایه گذاری ۲۰۵ هزار میلیارد تومانی اصلاح شود.

قطار سریع‌السیر اصفهان -تهران به پویایی اقتصاد کمک می‌کند

اسلامی در جلسه اتاق بازرگانی اصفهان پس از استماع آخرین وضعیت قطار سریع السیر اصفهان تهران ضمن مساعدت و دادن دستور پیگیری ویژه در این خصوص، گفت: یکی از اصلی ترین محورهای توسعه در هر کشوری توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی است، حمل و نقل در ایجاد مسیرهای ارتباطی بین قطب های صنعتی، کشاورزی و گردشگری تاثیر بسزایی دارد  و از این رو می‌تواند عامل مهمی برای رونق اقتصادی باشد. در این راستا حمل و نقل ریلی در هر دو بخش بار و مسافر می‌تواند به پویایی اقتصاد کمک کند و با کمترین هزینه ضمن حفظ محیط زیست و عدم تولید آلاینده‌های جوی ترددی آرام، بدون دغدغه، امن و سالم را برای شهروندان به ارمغان آورد.

وی افزود: در این راستا توسعه این صنعت در استان اصفهان که در چهار راه ترانزیتی کشور وجود دارد از اهمیت صدچندان برخوردار است.

تصویب دهکده لجستیک در منطقه سگزی اصفهان

در حاشیه این جلسه علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در رابطه با بندر خشک اصفهان، شورای برنامه‌ریزی استان مصوبات لازم را انجام داده و دهکده لجستیک در منطقه سگزی مورد تصویب قرار گرفته و ابلاغ شده است.

تاکید بر حل مشکلات اجرایی بندر خشک اصفهان

وزیر راه و شهرسازی پس از استماع مشکلات اجرایی بندر خشک اصفهان، با بیان اینکه سیاست‌های هم‌پیوند که می توانند همگرایی و هم‌راستایی ایجاد کنند‌ می‌بایست همچون پیستون‌های قدرتمند در سطح کشور با یکدیگر کار کنند، اظهار داشت: نظام لجستیک به دنبال سروسامان دادن به تولید ایران و رقابتی کردن آن است و در این زمینه لازم است موازی کاری‌ها حذف شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری با حکمروایی دو مقوله جدا از هم هستند، گفت: از آنجایی که مبحث بندر خشک، تجربه جدیدی است مرزبندی‌ها و تعریف ریل‌گذاری از مباحث اصلی در آن بشمار می‌رود.

۵۱۰ هزار واحد مسکن در سطح کشور فعال است

اسلامی در جمع سازندگان مسکن اصفهان با بیان اینکه ۵۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور فعال است و پیمانکاران در حال ساخت این مساکن هستند، عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی مسکن ملاک عمل ما این بود که به شیوه‌ای کار انجام شود تا میان سه ضلع این طرح (مردم، سازندگان مسکن، دولت) اعتماد وجود داشته باشد.

وی بیان داشت: همواره منفعت مردم و سازندگان مسکن توامان مدنظر بوده و هیچ‌گاه قیمت ثابت برای ساخت، مطرح نشده است لذا قیمت مسکن ملی براساس فهرست‌بها تعیین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha