کد خبر: نقش-برجسته-مرز-باشماق-از-صادرات-کردستا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۴
نقش برجسته مرز باشماق از صادرات کردستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، محمد دره‌وزمی در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کردستان اظهار کرد: در چهار ماهه امسال بیش از 30 میلیون تن کالا به ارزش 8 میلیارد دلار صادر شده است.

وی از کاهش 40 درصدی صادرات کشور نسبت به مدت زمان مشابه خبر داد و گفت: کشورهای هدف صادرات، چین با 28 درصد، عراق 23 درصد،امارات 14 درصد ، افغانستان 8 درصد و ترکیه 5درصد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: عملکرد صادراتی کشور در 4 ماهه اول براساس برنامه هدف 64 درصد بوده است.

دره‌وزمی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه اول امسال در استان کردستان 685 هزار تن صادرات انجام شده که به لحاظ وزنی 68 درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش دارد.

وی از افزایش 18 درصدی صادرات استان به لحاظ ریالی هم خبر داد و گفت: 83 درصد از صادرات استان از طریق مرز باشماق، کم ترین یک درصد سنندج و مابقی از طریق مرز سیرانبند صورت گرفته است.

به گفته وی، 99 درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می‌گیرد که شامل اقلامی همچون هندوانه، گوجه‌فرنگی، سیب، تخم‌مرغ و پرتقال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تحقق 120 درصدی برنامه استان در حوزه صادرات خبر داد و گفت: سهم استان کردستان از صادرات در کشور 26/2درصد از لحاظ وزنی و 12/3 درصد از نظر ارزش ریالی بوده است.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق هم اظهار کرد: اگرچه ما در کردستان پیگیر برگزاری نمایشگاه در اقلیم هستیم اما افراد توانمند ذیصلاح برای برگزاری نمایشگاه در اقلیم مراجعه نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha