کد خبر: نقش‌آفرینی-بخش-تعاون،در-اقتصاد-کشور-ک
۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
نقش‌آفرینی بخش تعاون،در اقتصاد کشور کلیدی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی مسکنی، در نشست با اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اهتمام ویژه به بخش تعاون گفت:  نقش‌آفرینی بخش تعاون، در اقتصاد کشور کلیدی و اساسی است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به این بخش بیان کرد: با تقویت بخش تعاون بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف حل می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: حوزه فعالیت تعاونی‌ها، بسیار گسترده است و این نهادها می توانند از تامین مواد اولیه تا توزیع اقلام مصرفی و ساخت مسکن، حضوری موثر و کارگشا داشته باشند.

وی با بیان این‌که برای توسعه فعالیت‌های بخش تعاون، تمام ارکان کشور اعم از مجلس و دولت یک صدا و هم نظر هستند، گفت: با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون، اقدامات توسعه‌ای این بانک در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این نشست در خصوص ظرفیت‌های بخش تعاون، اقتصاد تعاونی و نقش بانک توسعه تعاون در اقتصاد ایران و ظرفیت‌ها و امکانات این بانک گزارش ارائه کردند.

حضور پر رنگ بانک توسعه تعاون در پروژه های ملی

سید باقر فتاحی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان جوان‌ترین بانک دولتی و توسعه‌ای کشور در طول 12 سال گذشته اقدامات موثری در سطح کشور انجام داده است.

وی افزود: راهبردهای توسعه‌ای بانک موجب شده که در تمام شهرستان‌های کشور شعبه داشته باشیم و این حضور، باعث خدمت‌رسانی به بنگاه‌های کوچک و متوسط شده است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پر رنگ بانک توسعه تعاون در پروژه‌های ملی گفت: به عنوان بانک عامل در طرح ملی «اشتغال پایدار روستایی و عشایری» توانسته‌ایم با پرداخت بیش از 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات، 52 هزار شغل پایدار در سطح روستاهای کشور ایجاد کنیم که این موضوع از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرده است.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ادامه داد: در قالب تبصره 18 قانون بودجه کل کشور، تاکنون 34 هزار میلیارد ریال به پروژهای ملی در بخش کشاورزی، صنعت، راه، آب و فاضلاب و گردشگری اختصاص یافته است.

در این نشست عباس نجفی، امیر هوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره بانک نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha