کد خبر: نظام-سلامت-به-زیبایی-توانسته-به-مدیریت
۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
نظام سلامت به زیبایی توانسته به مدیریت بیماری کووید19 بپردازد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، سرلشکر حسین سلامی در همایش بررسی آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) که با حضور وزیر بهداشت و حضور مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و فرمانده هان سپاه برگزار شد، اظهار داشت: نظام سلامت به زیبایی توانسته به مدیریت بیماری کووید19 بپردازد که تا امروز یک بیمار رها شده پشت درب بیمارستانها یا در خیابانها و کوچه ها و شهرها نداشته ایم اما چون به تنهایی نمی توان با فرمول های بهداشتی و درمانی با کرونا مواجه شد، حتما نیازمند حرکت های اجتماعی بزرگ است.

وی افزود: طرح غربالگری محله محور و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی که محصول یک تفکر مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج به ویژه بسیج جامعه پزشکی است، نقطه اصلی ابتکار عمل جدید کشور است و آمارها مبّین این است که وقتی کادر بهداشت و درمان در خطوط مقدم خوب عمل می کنند، مردم همکاری خوبی دارند، نیروی انتظامی در صحنه حضور و جابجایی ها را کنترل و مدیریت می کند و وقتی اعضای داوطلب مراکز بهداشتی و درمانی با نیروهای داوطلب بسیج پیوند می خورند و یک حرکت بزرگ در سطح ملی را آغاز می کنند، آن وقت حتما موفقیت را تجربه می کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شروع خوبی داشته ایم که بسیار افتخار آمیز است و جای تقدیر و تشکر دارد اما ادامه این طرح و حرکت بزرگ، مهمتر است. اگر بیماری کووید19 به حال خودش رها شود، به سرعت اوج و شتاب می گیرد بنابراین نیازمندیم که تجربه های موفق را رها نکنیم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: تواتر و تکرار تجربه های موفق مبارزه با کرونا باید به قدری امتداد و در طول زمان بسط پیدا کند تا بتوانیم شرایط و ضعیت را تحت کنترل بگیریم. خوشبختانه وضعیت امروز مقابله با بیماری و مدیریت آن در کشور امیدبخش است و این نشان می دهد که فرمول های غلبه بر این ویروس را پیدا کرده ایم یعنی رهیافت ها و رویکردهایی که می تواند بدون اینکه فعلا به واکسن برسیم، وضعیت بیماری به مسیر نزولی برسد.

وی تاکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند نقطه مرکزی یافته جدید کشور ما برای مقابله با کرونا باشد که در جهان، منحصر به فرد است و تجربه موفقی است که اگر کشورهای دیگری بتوانند ساختار نظام اجتماعی شان را با مدیریت بیماری همراه کنند، شیب صعودی را به نزولی و فرازها را به فرود تبدیل می کنند.

گفتنی است در این نشست دکتر جمشیدی، دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، دکتر کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور و رییس کمیته پشتیبانی طرح شهید سلیمانی، مهندس موهبتی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت بهداشت، دکتر آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی و ناظر اجرای طرح شهید سلیمانی در استانهای تهران و البرز، دکتر تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت و دکتر جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha