کد خبر: نظارت-کافی-بر-اجرای-سامانه-صورت-وضعیت-ا
۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) افشین حبیب‌زاده در‌ صد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به تاخیر در اجرای سامانه صورت وضعیت الکترونیک پسماند به شهردار تهران، اظهار داشت: ۵ اسفند سال گذشته در خصوص تاخیر در عملیاتی شدن این سامانه در قراردادهای خدمات نظافتی مکانیزه و جمع‌آوری و حمل پسماند تر مناطق ۲۲ گانه تذکر دادم اما تاکنون محقق نشده است. وی با اشاره به اهمیت استقرار صورت وضعیت الکترونیک به عنوان یک آیتم تاثیرگذار در ارزشیابی های ادواری مناطق ۲۲گانه، افزود: به دلیل تاخیرات پی در پی در راه اندازی رسمی صورت وضعیت الکترونیک علی‌رغم اعلام تاریخ های قبلی یعنی پایان تیرماه امسال روند کار بویژه در بخش‌های سامانه مدیریت ناوگان خدمات شهری و نصب دستگاه‌های GPS و پلمپ نمودن آنها بر روی خودروها ( AVLS) و سامانه مدیریت کارگران تاکنون محقق نشده است. رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه AVLS از تعداد ۲۵۶۸ دستگاه خودرو طبق آنالیز ۱۹۹۲ دستگاه در مناطق ۲۲ گانه موجود بوده که تعداد ۲۰۱دستگاه به صورت فعال قابل ردیابی است. حبیب‌زاده با بیان اینکه در آنالیز مناطق ۱،۲،۳و ۴ فقط تعداد ۷۲ دستگاه خودرو از ۴۳۸ دستگاه ثبت شده نصب و پلمپ انجام شده است، گفت: علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها و سامانه‌های آن از آبان ماه سال گذشته پیگیری مکفی صورت وضعیت الکترونیک از سوی ناظران سازمان و مناطق ۲۲ گانه انجام نگرفته است. وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار اولیه سامانه مدیریت کارگران از تعداد ۱۴ هزار و ۷۲۰ نفر نفر کارگران مناطق ۲۲ گانه حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه نسبت به ثبت چهره اقدام کرده‌اند، بیان‌ کرد: کسری نیروی انسانی نسبت به آنالیز اولیه ابلاغی و استفاده از نیروی انسانی به صورت دو شیفت در قراردادهای پیمانکاران و مقاومت پیمانکاران بعضا در ثبت ورود وخروج در مناطق از موانع کار است. رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک بسیاری از مشکلات حوزه پسماند را حل و فصل و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: علی‌رغم آماده بودن زیرساخت‌ها، نظارت کافی برای اجرای این سامانه صورت نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha