کد خبر: نظارت-کارشناسان-بهداشت-محیط-اقلید-بر-ن
۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، رئیس شبکه بهداشت محیط اقلیدگفت: با توجه به اینکه خطر انتقال بیماری کووید۱۹ از اجساد قربانیان این بیماری به افراد سالم وجود دارد و تماس مستقیم با جسد و ترشحات آن می تواند باعث انتقال ویروس کرونا به اطرافیان شود لزوم دفن اصولی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که کارشناسان بهداشت محیط با حضور در محل دفن بر آن نظارت می کنند.

دکتر«مسعود جوکار» در ادامه افزود: در مواردی که فرد فوت شده بیمار مشکوک به کووید ۱۹ باشد نیز همانند اجساد مبتلا به کووید۱۹ دفن می شوند تا احتمال انتقال این بیماری به اطرافیان و خانواده فرد فوت شده به حداقل برسد.

او در ادامه افزود: از زمان شروع بیماری کووید۱۹ در شهرستان اقلید تاکنون کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت ۳۶ مورد دفن اجساد بیماران مبتلا به کرونا یا مشکوک به این بیماری را بر طبق پروتکل های بهداشتی نظارت کرده اند و خانواده های افراد فوت شده نیز با کارشناسان بهداشت محیط همکاری لازک را انجام داده اند.

دکترجوکار در پایان به مردم توصیه کرد: از برگزاری و حضور در هرگونه مراسم و تجمع خودداری کنند که بیشترین موارد ابتلا با کووید۱۹ در اثر حضور در تجمعات بوده است.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha