کد خبر: نظارت-و-رصد-روزانه-قیمت-۹۰-کالای-اساسی-ا
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم نظارت بر وضعیت بازار گفت: مهم‌ترین کالاهای اساسی و راهبردی بازار چهارمحال و بختیاری شامل برنج، روغن، قند، شکر، گندم، آرد، انواع گوشت، حبوبات، لوازم خانگی، رب گوجه، چای، لبنیات، میوه، صیفی‌جات، مصالح ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و سایر اقلام است.

حسن شمسی‌ پور تاکید کرد: حفظ حداقل کالاهای اساسی و رصد و پایش موجودی انبارهای دولتی و بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: افزایش ناگهانی و بیش از حد قیمت کالاهای مورد مصرف خانوارها بررسی، مطابق با شرایط اقتصادی کشور تعدیل و از رشد بی ‌مورد قیمت‌ها جلوگیری می‌شود.

شمسی ‌پور یادآور شد: بازار استان مدتی به‌ علت مشکلات ترخیص مواد خام روغن در گمرک، با کمبود روغن خوراکی به‌ ویژه روغن پخت و پز مواجه شد و در این راستا ‌هزار تن روغن خوراکی جذب و از طریق ‌هزار و ۴۵ فروشگاه در سطح چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از هرگونه تخلف، روند توزیع روغن خوراکی در این فروشگاه‌ها مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: به‌منظور جبران بخشی از کمبود روغن در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری، ۳۰۰ تن روغن جذب و برای توزیع در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گذاشته شد.

شمسی پور تصریح کرد: ۳۰۰ تن روغن نیز برای واحدهای صنفی مانند شیرینی‌پزی‌ها، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، ساندویچی‌ها و نان‌فانتزی‌ها جذب و توزیع شده است.

وی یادآور شد: قیمت مصوب هر قوطی ۱۶ کیلوگرمی روغن جامد یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بود که این نرخ به‌علت کمبود در بازار ملی و استانی تا ۶ میلیون ریال هم رسید که این قیمت در روند تولید محصول توجیه نداشت و ضمن توقف تولید، باعث افزایش تخلف می‌شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در همین راستا روغن مورد نیاز واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی تا زمان رسیدن بازار به شرایط مطلوب و عادی، به‌موقع تامین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha