کد خبر: نظارت-میدانی-مهمترین-اولویت-دستورکار
۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳
نظارت میدانی مهمترین اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۱۴۰۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار نشست  امروز (یکشنبه 15 فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال 99 مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس گزارش ارائه شده، این کمیسیون در سال گذشته 12 طرح اصلی را به نتیجه رساند و 6 طرح فرعی مورد بررسی قرار داد، همچنین در حوزه نظارت اعم از سوال یا پیگیری مکاتبات، 17 نشست با مسئولان وزارتخانه ها و سازمان های تخصصی برگزار کرد.

اقدامات مهم کمیسیون اجتماعی در سال 1400

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته 4 وزیر اعم از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان اداری و استخدامی کشوری در این نشست ها حضور پیدا کردند و به سوال نمایندگان پاسخ دادند، ضمن اینکه 10 نشست نیز با تشکل‌ها، سمن ها و سازمان های مردم نهاد برگزار کردیم.

وی تصریح کرد:  شاخص ترین عملکرد این کمیسیون در سال 99 تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران در قالب استفساریه و پیگیری اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بود. همچنین گنجاندن مطالبات ایثارگران معسر در بودجه 1400 و افزایش حقوق آنها از 400 هزار تومان به 2 میلیون تومان و تعیین اعتباراتی در بودجه جهت ارائه تسهیلاتی برای کارآفرینان و اشتغال فرزندان جانبازان از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون بود.

بابایی کارنامی اظهار کرد: حکم بسیار خوبی تحت عنوان ایجاد سازمان رزمندگان در قانون بودجه که 6 میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس را تحت حمایت قرار می دهد از دیگر اقدامات مطلوب این کمیسیون بود.

وی افزود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح مدیریت تعارض منافع و طرح ساماندهی کارکنان شهرداری های کل کشور از مهمترین طرح هایی بود که در سال 99 در دستورکار قرار گرفت و امسال پیگیری خواهند شد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد که در سال 1400 نظارت میدانی را به طور جدی در دستورکار قرار داده و هر ماه از یک سازمان مهم اولویت دار زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید به عمل آوریم.

وی افزود: ما در سال جاری بر بکارگیری مدیران فعال در 12 سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عموما اقتصادی هم هستند نظارت و پایش خواهیم کرد، چرا که در شرایط کنونی تعدادی از مدیران ناکارآمد و متخلف در این مجموعه ها فعالیت دارند که در دستگاه قضایی پرونده داشته و حتی برخی از آنها محکوم هم شده اند که این در شان این وزارتخانه عظیم و مهم نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما در سال 1400 نشان می دهیم که هر فردی نمی تواند در دولت آینده به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کند و این مهم را نیز در همین 6 ماه اول سال به اثبات خواهیم رساند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست آقای آمیرآبادی فراهانی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha