کد خبر: نظارت-میدانی-رئیس-مجلس-از-خوزستان-محصو
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،قاسم ساعدی از رصد مسائل و مشکلات استان خوزستان توسط رئیس مجلس و تیمی از متخصصان و کارشناسان، پیش از نظارت میدانی چهار روزه به این استان خبر داد و گفت: ابتدا نشست مشترک رئیس مجلس و تیم کارشناسی او با مجمع نمایندگان استان خوزستان برگزار و در پی آن مقرر شد؛ نمایندگان هر شهر چند مورد از مشکلات اصلی و اولویت‌دار خود را در قالب گزارشی ارائه دهند تا تیم همراه ریاست مجلس بتواند چالش‌های خوزستان را به صورت دقیق بررسی کند.

تفکیک و محوربندی مشکلات خوزستان پیش از آغاز نظارت میدانی

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسائل استان خوزستان ازسوی دکتر قالیباف و تیم کارشناسی او با وزرایی همچون نیرو، نفت و راه و شهرسازی نیز در میان گذاشته شده بود، افزود: آقای قالیباف و کارگروه علمی او روزها و ساعت‌های متمادی این مشکلات را با توجه به وظیفه تخصصی هر یک از وزراتخانه‌ها بررسی، تفکیک و محوربندی کردند؛ مثلا وزارت نیرو باید در زمینه مشکلاتی همچون تامین آب شرب و برق پاسخگو بوده و تمهیدات لازم را بی‌اندیشد.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات مربوط به تامین آب کشاورزی، نهاده‌های دامی و دامداران به وزارت جهاد کشاورزی ارجاع داده شد و با حضور تیم کارشناسی رئیس مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته ساعدی کارگروه‌های تخصصی منصوب از سوی رئیس مجلس، مشکلات را محوربندی کرده و اولویت‌های اصلی استان خوزستان را بیش از  40 روز مورد بررسی قرار داده بودند.

کمبود آب و بیکاری در راس بررسی‌های تیم کارشناسی قالیباف

وی با بیان اینکه رئیس مجلس مشکلات مشترک شهرهای خوزستان همچون کمبود آب و بیکاری را در راس بررسی‌های خود قرار داد، افزود: همچنین مذاکرات و جلساتی به‌منظور حل مشکلات خوزستان با تعدادی از وزرا و مسئولان اجرایی کشور برگزار شد.

رئیس مجلس با آگاهی و مطالعه قبلی وارد خوزستان شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس با آگاهی جامع و مطالعه قبلی وارد خوزستان شد، اضافه کرد: دکتر قالیباف پس از انجام تمامی بررسی‌های کارشناسی و علمی وارد خوزستان شد و به نظارت میدانی و گفت‌وگو با مردم شهرهای مختلف این استان پرداخت.

نگاه ویژه مجلس به خوزستان در بودجه و برنامه هفتم توسعه

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر قالیباف، خوزستان را مستحق این میزان از مشکلات نمی‌بیند، گفت: رئیس قوه‌مقننه همچنین بر نگاه ویژه مجلس به خوزستان در برنامه بودجه سال آینده و برنامه توسعه هفتم تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha