کد خبر: نظارت-بر-بازار-برای-رعایت-مصوبه-تعطیلی
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، بهرام جباری گفت: طبق اعلام ستاد استانی کرونا در ۱۰ شهرستان خوزستان اصناف غیرضرور همچون فست فودی ها و رستوران ها، فروشگاه های مختلف کالا و لباس از صبح تا ساعت ۱۸ امکان فعالیت دارند و بعد از این این زمان باید تعطیل کنند.

جباری افزود: برای اجرای این مصوبه و حفظ سلامتی مردم بازرسان سازمان صمت به همراه دستگاه های نظارتی بازرسی جدی در بازار خواهند داشت و با اصناف متخلف برخورد جدی خواهد کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان بهداشت تجمع از عوامل اصلی انتظار این ویروس است به همین دلیل در شرایطی که وضعیت بیماری کرونا بحرانی می شود با تعطیلی بازار و اصناف غیرضرور تلاش می شود تا این زنجیره انتقال شکسته شود.

حمایت از اصناف در این شرایط کرونایی

یکی دیگر از موضوعاتی که با تعطیل شدن مداوم اصناف در شرایط مختلف از جمله بیماری کرونا مطرح می شود حمایت از واحدهای صنفی در شرایط سخت است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز بیان کرد: در جریان های مختلفی که در خوزستان رخ داده است همچون وقوع سیل در سال گذشته، تجمع ها و یا بیماری کرونا گروه هایی که بیشترین زیان را متحمل می شوند اصناف هستند.

ابوالقاسم کوره چینی ادامه داد: اصناف بیشترین تعطیلی را در بین مشاغل در شرایط بحرانی داشته اند و لازم است که دولت برای حمایت از اصناف و جلوگیری از ورشکستگی آن ها تصمیمات لازم را بگیرد.

وی افزود: فضاهایی همچون بازار و فروشگاه ها به دلیل تجمع مردم محل خطرناک شیوع و انتقال بیماری کرونا است و نیاز به تعطیلی اصناف و بازار در شرایط بحرانی کرونا وجود دارد اما باید در کنار این مصوبات تصمیمات حمایتی در این خصوص گرفته شود تا واحدهای صنفی امکان ادامه کار را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha