کد خبر: نصب-100-کنتور-هوشمند-روی-چاه‌های-کشاورزی
۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
نصب 100 کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی در شهرستان دهاقان

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حجت حاج حسنی" خاطرنشان کرد: 100 کنتور هوشمند آب روی چاه های کشاورزی و صنعتی در این شهرستان نصب شده که منجر به صرفه‌جویی 240 هزار مترمکعب آب شده است.

وی با اشاره به اینکه 178 حلقه چاه آب غیرمجاز در دهاقان شناسایی شده است، افزود: تاکنون 143 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و بالغ بر 300 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

مدیر اداره منابع آب دهاقان با بیان اینکه تاکنون مطالعات حریم و بستر 30 کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 8000 متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه شهرستان دهاقان رفع تصرف شده است.

حاج حسنی با تأکید بر اینکه تاکنون 42 کیلومتر از مسیل و رودخانه‌های شهرستان لایروبی و ساماندهی شده است، افزود: سه پل غیراستاندارد همچنین روی رودخانه شور تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 کیلومتر از رودخانه‌های اصلی شهرستان در دست مطالعه حریم و بستر است، گفت: 25 کیلومتر مطالعات حریم و بستر و ساماندهی (فاز دوم) در حال تهیه است که در آینده‌ای نزدیک تکمیل و ارائه می‌شود.

حاج حسنی خاطرنشان کرد: مطالعه و تعیین حریم و بستر 50 کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان دهاقان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده در سال جاری با شرکت مشاور عقد قرارداد صورت گیرد.

وی یادآور شد: رفع تصرف و لایروبی بخش‌های بحرانی و دارای اولویت رودخانه‌های شهرستان دهاقان منوط به تامین اعتبار در دستور کار سال جاری این شرکت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha