کد خبر: نصب-بیش-از-۴۰۰-کنتور-هوشمند-روی-چاه‌ها
۲۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
نصب بیش از ۴۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز استان همدان

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای همدان حفاظت از منابع آبی و به‌ویژه آب‌های زیرزمینی است که در این راستا 20 چاه نیروگاه شهید مفتح پلمب و پساب تصفیه شده شهر همدان به آنجا منتقل شد، همچنین جهت تامین آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و پتروشیمی هگمتانه نیز پساب اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: با بکارگیری اقدامات مختلفی از جمله پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور و محدود کردن مصرف چاه‌های مجاز توانستیم از اُفت بیشتر آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم و حتی در برخی از دشت‌ها وضعیت این گراف‌ها را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: کبودراهنگ با 129 چاه بیشترین و فامنین با 3 حلقه چاه، کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان همدان نیز با انسداد 123 چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی از ابتدا تاکنون در همدان تاکنون، نزدیک به 4 هزار و 600 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده و از برداشت 289 میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند، عنوان کرد: 15 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به‌طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 443 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha