کد خبر: نزدیک-به-۶۰۰-روستای-استان-بهره-مند-از-گا
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه امور زیربنایی گفت: با پایان یافتن عملیات گاز رسانی به ۵۳ روستای استان، میزان بهره مندی خانوارهای روستایی از گاز طبیعی، به ۹۲ درصد می‌رسد.

 وی افزود: تا ابتدای سال ۹۲، بالغ بر ۱۸۸ روستای استان زنجان به شبکه گاز طبیعی متصل بودند. استاندار زنجان تصریح کرد: با گازرسانی به ۴۰۵ روستای دیگر در سال های اخیر تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی به ۵۹۳ روستا افزایش یافت.

حقیقی با بیان اینکه این استان در مجموع ۹۱۱ روستا دارد، گفت: هم اکنون گازرسانی به ۵۳ روستای دیگر استان در دست انجام است. به گفته حقیقی، پروژه گازرسانی و اجرای این طرح برای ۸۶ روستای دیگر استان زنجان نیز در دست مطالعه و بررسی است. وی اضافه کرد: با پایان یافتن عملیات گاز رسانی به  ۵۳ روستای استان، چهار هزارو ۶۸۳ خانواده در این مناطق به شبکه گاز طبیعی متصل می شوند.

مقام عالی دولت در استان یکی از اهداف شرکت گاز استان را توسعه‌ گازرسانی به مناطق شهری و روستایی بیان کرد و افزود: برای تحقق این مهم تاکنون ۸۸ درصد از جمعیت مناطق روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت مناطق شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده اند.

استاندار زنجان اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۶ کیلومتر خط انتقال گاز در استان جاگذاری و سه هزارو ۷۰ کیلومتر شبکه و خط تغذیه اجرا شده است. علاوه بر خانوارهای شهری و روستایی، یک‌هزار و ۶۱۷ واحد صنعتی نیز در استان زنجان دارای گاز طبیعی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha