کد خبر: نرخ-بیکاری-استان-بوشهر-در-فصل-پاییز-کاه
۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
نرخ بیکاری استان بوشهر در فصل پاییز کاهش یافت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های در دست اجرا اظهار داشت: تسریع در تکمیل این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد و با راه‌اندازی این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه و طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر دارد.

وی، با اشاره به وضعیت مشارکت اقتصادی  در استان بیان کرد: نرخ بیکاری در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و می‌طلبد استان بوشهر با این همه ظرفیت همه توان بکار گرفته شود تا زمینه مشارکت اقتصادی و طرح‌های اشتغال‌زایی افزایش یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر کمک و همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها گفت: بخش خصوصی و مردم پای کار هستند و کارهای ارزشمندی در استان صورت گرفته است که ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی، حل مشکلات مردم باید در اولویت برنامه مدیران قرار بگیرد.

گراوند، حل مشکلات مردم استان بوشهر با پیگیری مدیران از طریق وزارتخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مدیران باید با تغییر نگاه‌ها از ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنند.

وی، سرشماری نخیلات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح مصوب می‌شود تا با کمک جهاد کشاورزی و مردم انجام شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آبزی‌پروری خاطر نشان کرد: حل مشکلات سرمایه‌گذاران پرورش ماهی باید با تشکیل کارگروه تخصصی با تعامل دستگاه‌های ذیربط مورد توجه قرار بگیرد و مشکلات این بخش برطرف شود.

گراوند با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که در اجرای پرورش ماهی پای کار هستند باید به آنان کمک شود تصریح کرد: پروژه آبخیزداری روند اجرایی مطلوبی دارد و  در دهه مبارک فجر عملیات اجرایی  پروژه آبخیزداری دشتی آغاز می‌شود.

وی، با تاکید بر وارد کردن اطلاعات کارهای انجام شده در سامانه تعیین شده افزود: طرحهای مهمی در این دولت در استان بوشهر انجام شده است باید این اطلاعات در سامانه تعیین شده وارد شود و در این راستا یکی از ضعف‌های جدی این است که این همه طرح اجرا شده ولی زبان خوبی برای بیان آن انجام نشده است که باید داده‌ها در سامانه یاد شده ثبت شود.

وی با بیان اینکه امروز در شهر جدید عالیشهر چند طرح مهم افتتاح شد خاطر نشان کرد: طرح‌های مهم و اساسی در شهر عالیشهر بوشهر اجرا شده و تنها در حوزه مدرسه‌سازی، سرانه فضای آموزشی در این شهر در ۲ ساله گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های راهسازی خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی میزان اجرای خط ریلی در کشور در هیچ دولتی به این اندازه اجرا نشده است ولی توپخانه‌های تخریب و تحریفی که در کشور وجود دارد و امید مردم را هدف قرار داده، درصدد هستند دولت را ناکارآمد جلوه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha