کد خبر: نخستين-مركز-دولتي-فوق-تخصصي-درمان-نابا
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
نخستين مركز دولتي فوق تخصصي درمان ناباروري در اراك بهره‌برداري شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار مرکزی در حاشیه آغاز به کار این مرکز درمانی در جمع خبرنگاران گفت: زوج‌هایی که به دلایل مختلف صاحب فرزند نمی‌شدند برای درمان هزینه‌های بسیاری تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می‌کردند که با راه اندازی این مرکز، پرداخت به پنج درصد این مبلغ رسیده است.

سیدعلی آقازاده افزود: زوج‌های متقاضی استفاده از خدمات درمان ناباروری در این مرکز با ۴۰ تا ۵۰ میلیون ریال می‌توانند امید داشته باشند که صاحب فرزند شوند.

وی در ادامه به افزایش ۳۰ تخت آی سی یو در بیمارستان آیت الله خوانساری اشاره کرد و اظهار داشت: امروز این تعداد تخت به مجموعه تخت‌های بستری بیمارستان اضافه شد که ۱۰ تخت آن با کمک خیرین تامین شده است.

استاندار مرکزی گفت: امکان توسعه تخت‌های آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری به ۵۰ مورد در آینده نزدیک وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به گفت: در راستای سیاست‌های کلی افزایش جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید وزیر بهداشت و افزایش نرخ جمعیت در استان مرکزی، این مرکز با تعرفه‌های دولتی در استان به مراجعان خدمات ارایه می کند.

دکتر «بهمن صادقی سده» افزود: مجوز راه اندازی این مرکز سال ۹۶ در اختیار استان قرار داده شد که با تامین بخشی از تجهیزات تخصصی این مرکز، آذرماه پارسال اقدامات اولیه آغاز شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات این مرکز هزینه شده است.

صادقی افزود: بهره‌مندی از خدمات ۱۱ نیرو شامل یک نفر فلوشیپ ناباروری، یک نفر جنین شناس، ۲ نفر ماما، ۲ نفر هوشبر، ۲ نفر پرستار و سه نفر نیرو خدمات در این مرکز پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: مراجعه‌کنندگان این مرکز تخصصی درمانی می‌توانند از امکانات اتاق عمل و درصورت نیاز فوری از خدمات اورژانسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha