کد خبر: نحوه-پذیرش-بیماران-کرونایی‌ها-در-بیما
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت، مدیرکل بهداشت و درمان وزارت بهداشت عمان تاکید کرد: مطابق اطلاعیه اخیر دولت مبنی بر تضمین بازپرداخت هزینه‌های تحمیل شده به بیمارستان‌های خصوصی در معالجه بیماران مبتلا به کووید 19، بخش بهداشت و درمان خصوصی موظف شده بدون هیچ گونه مشکلی، هر بیمار کرونایی و به خصوص یک فرد خارج از کشور را پذیرش کند.

وی افزود: بیمارستان‌های خصوصی موظفند بیماران کووید 19 را بپذیرند. چه بیمارانی که تحت پوشش بیمه درمانی هستند و چه بیمارانی که توانایی تضمین پرداخت هزینه‌های خود را ندارند. ما به بیمارستان‌های خصوصی این تضمین را دادیم که در صورت عدم دریافت وجه از کارفرما یا بیمه گذار، دولت آنها را به درستی بازپرداخت می‌کند. بنابراین با توجه به اهمیت امر مراقبت، هیچ فردی، به ویژه در بخش خصوصی نباید از درمان بیماری کووید 19منصرف شود، زیرا ممکن است فاقد پوشش بیمه باشد یا بودجه مورد نیاز درمان را نداشته باشد.

مدیرکل بهداشت و درمان وزارت بهداشت عمان گفت: دولت عمان برای جبران هزینه‌های کارفرمایان بیمارانی که در بیمارستان‌های خصوصی تحت درمان هستند، از ابزارهای قانونی استفاده خواهد کرد. طبق قانون کار عمان، شرکت‌ها و حامیان مالی موظفند تا حد معین و مشروط به استثناهای خاص، صورت‌حساب‌های پزشکی و درمانی کارمندان خود را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: از آنجا که ویروس کرونا برای مدتی با ما خواهد ماند، به بیمارستان‌ها توصیه شده که دو مسیر را در پیش بگیرند. یکی برای بیماران کرونایی و دیگری برای موارد غیرکرونایی. بنابراین آنها می‌توانند از هر دو به طور همزمان مراقبت کنند.

انتظار می‌رود با توجه به اینکه بیماری کووید 19 به عنوان بخشی از چشم انداز تهدیدهای اپیدمیولوژیک برای آینده قابل پیش بینی است، بیمارستان‌های خصوصی باید به طور مناسب آماده و مجهز باشند تا امکانات خود را برای درمان کرونا رعایت کنند، زیرا آنها درمان سایر بیماری‌ها را نیز انجام می‌دهند.

این دیگر عملی نیست که بیمارستان‌ها سعی کنند فقط روی درمان‌های بیماران غیرکرونایی متمرکز شوند. در بعضی مواقع، آنها موارد کووید 19 را پذیرش می‌کنند و نمی‌توانند به محض اینکه به عنوان بیمار مثبت تشخیص داده شدند، چنین بیمارانی را نپذیرند و یا آنها را به بیرون منتقل کنند. بیمارستان‌ها باید ظرفیت کافی برای رسیدگی و معالجه از این موارد را بخشی از پذیرش‌های عادی خود بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha