کد خبر: نحوه-تعیین-حدنصاب-کمیسیون-قضایی-و-حقوق
۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری  سلامت به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس با کلیات آن با 174 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس این گزارش سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در تشریح طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس، گفت: طرح مذکور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس ارجاع شده بود، با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط و مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در تاریخ 21 مرداد 99 با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید.

نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی در تشریح ماده واحده طرح اصلاح یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس، افزود: براساس ماده واحده این طرح در دوره یازدهم هیات مشترک رؤسای شعب و هیات رئیسه مجلس می تواند حداقل اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی را تائید کند.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه 3 ماه از بازگشایی مجلس یازدهم گذشته تاکنون کمیسیون قضایی و حقوقی تشکیل نشده است که با تصویب طرح الحاق یک تبصره به ماده 38 قانون آئین نامه داخلی مجلس زمینه تشکیل این کمیسیون فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha