کد خبر: نحوه-آغاز-سال-تحصیلی-با-تصمیمات-اتخاذ-ش
۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
نحوه آغاز سال تحصیلی با تصمیمات اتخاذ شده در مجلس متناقض است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،مهدی اسماعیلی با انتقاد از نبود وحدت رویه در نحوه برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید که با دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام کلاس‌ها در سراسر کشور حتی در مناطق دارای وضعیت قرمز باید حضوری برگزار شوند نیز در تضاد است، گفت: ما از این همه تعارض در گفتار و تصمیم‌گیری مسئولان آموزش و پرورش گلایه‌مند هستیم که باعث نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان شده است، کمااینکه به طور مکرر در این رابطه با ما تماس می‌گیرند و درخواست کمک دارند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتخاذ این تصمیمات بدون مشورت با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صورت گرفته، در حالی که پیش از این در کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار گرفته بود و قرار بود مناطق دسته‌بندی شوند و در مناطقی که از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز هستند کلاس‌ها به صورت مجازی، در مناطق دارای وضعیت زرد به صورت نیمه حضوری و با تعداد کمتر دانش‌آموزان و در مناطق دارای وضعیت سفید  حضوری برگزار شوند.

وی تصریح کرد: این شیوه‌نامه بسیار منطقی بود که می‌توانستیم با اجرای آن چرخه آموزشی کشور را به خوبی به حرکت درآوریم و یک نظمی را در برگزاری کلاس‌ها که مانع از ایجاد تشویش و نگرانی در بین خانواده‌ها شود، ایجاد کنیم.

اسماعیلی اظهار کرد: اعلام ناگهانی خبر برگزاری کلاس‌های حضوری در تمام مدارس کشور باعث نگرانی خانواده‌ها شد چرا که دانش‌آموزان از آمادگی لازم برای حضور در کلاس‌ها برخوردار نبودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: چه ضرورتی داشت که سال تحصیلی دو هفته زودتر آغاز شود، آن هم در شرایطی که سالهاست بر اساس نظام آموزشی، مدارس در اول مهرماه بازگشایی می‌شوند.

تعارض در گفتار و تصمیم‌گیری مسئولان آموزش و پرورش قابل قبول نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر کلاس‌ها اول مهرماه تشکیل می‌شد، فرصت مناسبی بود تا وضعیت مناطق را پایش کنیم، بنابراین این تصمیماتی است که از بیرون اتخاذ شده و بر آموزش و پرورش تحمیل شده است که از نظر ما قابل قبول نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha