کد خبر: نجات-3-مصدوم-در-دره-ویژ-درون-ایلام
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، علی اصغر علی اکبری در این خصوص اظهار کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر (EOC)  مبنی بر مصدومیت یک زن در دره ویژدرون که از افراد غیر بومی وبا گروه دره نوردی به این دره ورود کرده بود، بلافاصله تیم واکنش سریع وکوهستان این جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 وی افزود: با توجه به شرایط سخت ورود به این دره در ساعات پایانی عصر دیروز به مصدوم که دچار در رفتگی مچ پا شده بود، دسترسی پیدا کردند اما به دلیل شرایط سخت انتقال مصدوم وتاریکی هوا به ناچار شب را در دره سپری کردند، و کار انتقال مصدوم به روز بعد موکول شد.

علی اکبری گفت: متاسفانه در زمان حضور نجاتگران این جمعیت در دره با دو مصدوم دیگر که به دلیل عدم امکان ارتباط با مراکز امدادی گرفتار شده بودن مواجه و تعداد مصدومین به سه نفر رسیدند که کار انتقال این مصدومین به خارج دره ونقطه دسترسی بالگرد با مشکلات زیادی مواجه شد.

وی در این خصوص افزود: با سخت کوشی نجاتگران این جمعیت در اولین ساعات بامداد امروز شنبه 18مرداد ماه کار انتقال مصدومین با استفاده از تجهیزات نجات و در مسیری بسیار سخت شروع و در ساعت 11:30 دقیقه مصدوم به نقطه دسترسی بالگرد انتقال داده شدند.

علی اکبری گفت: مصدومان توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز استان انتقال وتحویل همکاران مرکز فوریت های پزشکی شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در پایان یادآور شد؛ که جاذبه های طبیعی و  پر خطر دره ویژ درون و عدم شناخت گردشگران از این خطرات باعث شده تا از اقصی نقاط کشور افرادی در قالب گروه های رسمی وغیر رسمی به استان مراجعه و بدون هرگونه شناختی از خطرات این دره جان خود را در معرض خطر وحوادث ناگواری قرار  دهند.ضرورت دارد متولیان امر در این خصوص چاره اندیشی اصولی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha