کد خبر: نجات-زن-۴۵-ساله-در-ارتفاعات-رابر
۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح گفت: صبح امروز در تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط یک زن ۴۵ ساله از کوه های دهستان سیه بنوئیه در شهرستان رابر، بلافاصله تیم امدادونجات پایگاه اسکر به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران هلال احمر شهرستان رابر پس از پیمایش پنج کیلومتری در این ارتفاعات به مصدوم دسترسی پیدا کردند، افزود: به دلیل جراحت شدید و خونریزی داخلی انتقال مصدوم توسط بسکت به دامنه کوه امکان پذیر نبود و به همین دلیل بلافاصله از مرکز استان درخواست بالگرد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم امدادونجات مرکز استان بلافاصله توسط بالگرد به محل حادثه اعزام شد و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و وزش باد امکان نشستن هلی کوپتر در محل حادثه میسر نشد.

فلاح افزود: خوشبختانه با مهارت و توانمندی کاپیتان، بالگرد به مدت چند دقیقه در فضای معلق قرار گرفت و با سرعت عمل بسیار خوب نجاتگران هلال احمر؛ مصدوم با حفظ شرایط ایمنی به داخل بالگرد انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: این زن ۴۵ ساله به قصد جمع آوری گیاهان دارویی به همراه خواهرش به ارتفاعات کوه های دهستان سیه بنوئیه عزیمت کرده بود که متاسفانه بر اثر سقوط دچار شکستگی در ناحیه دست، پا، سر و خونریزی داخلی شده بود که با توجه به شرایط جسمانی امکان حمل و انتقال آن توسط بسکت در منطقه کوهستانی نبود و توسط بالگرد به مرکز استان انتقال و به نیروهای اورژانس تحویل داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha