کد خبر: نتایج-اولیه-آزمایش-داروی-رمدیسیویر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا (خبرگزاری سلامت)، براساس مطالعه جدیدی که در ژورنال «New England Journal of Medicine» منتشر شده، اولین نتایج درمورد داروی ضد ویروسی Remdesivir دلگرم کننده بود، اما هنوز برای نتیجه گیری نهایی از داده‌ها زود است.

 نتایج اولیه تست داروی «رمدیسیویر» روی بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا رضایت‌بخش بوده است.

طبق مطالعه منتشر شده در روز جمعه، در کل ۵۳ بیمار بستری شده با عوارض شدید COVID-19 با استفاده از داروی ضد ویروس مورد آزمایش قرار گرفتند.

تمام این بیماران به مدت ۱۰ روز دوزی از «رمدیسیویر» دریافت کردند. پس از ۱۸ روز، ۶۸ درصد بیماران بهبود یافتند و ۱۷ تن از ۳۰ بیماری که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز از آن جدا شدند. تقریباً نیمی از بیماران شرکت کننده در این تحقیق از بیمارستان مرخص شدند و ۱۳ درصد آنها فوت کردند. در این میان نرخ مرگ و میر میان بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور متصل بودند نیز بالا بود. به طوری که ۱۸ درصد آنان فوت کردند.

شرکت گیلید ساینس رمدیسیویر را تولید کرده و افرادی که برای نتیجه این دارو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند از مناطق مختلفی مانند آمریکا، اروپا و کانادا بوده‌اند.

 جانات گرین مدیر اپیدمولوژی بیمارستانی در مرکز پزشکی سدار سینای در لس آنجلس درباره پژوهش‌های اخیر می‌گوید: «در حال حاضر هیچ درمان اثبات شده‌ای برای COVID-19 وجود ندارد و ما نمی‌توانیم نتیجه قطعی از این داده‌ها بگیریم».

وی گفت: ما منتظر نتایج آزمایشات بالینی کنترل شده هستیم تا به طور بالقوه بتواند این یافته‌ها را تأیید کند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha