به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری  سلامت به نقل از خانه ملت،  محمد صالح جوکار در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان پیشنهاد نوری قزلجه پیرو ممنوعیت ورود نظامیان به عرصه انتخابات در صحن علنی مجلس گفت: تعجب می‌کنم از نمایندگانی که دو دوره در مجلس هستند و قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی انتخابات را نخوانده‌اند و اظهارنظرهایی می‌کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشاره به بند 16 سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت:  این بند اصلا منحصر به نیروهای مسلح نبوده و مربوط به همه دستگاه هاست.  پیرو بند 16 سیاست های کلس انتخاب امده است؛ این بند تاکید بر ممنوعیت ورود نیروهای مسلح قوای سه گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، تمامی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته بندیهای جناحی و انتخاباتی و جانب داری از داوطلبان دارد و این انحصار تنها متعلق نیروهای مسلح - ارتش و سپاه - نیست، بلکه هیچ کدام از دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه حق ورود به انتخابات و صحبت به نفع نامزدی را ندارند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید ظرفیت‌ها و توامندی‌های سران ارتش و سپاه و نیروی انتظامی را فراموش کنیم، خطاب به نمایندگان تاکید کرد: امروز در همین مجلس 55 نفر از نیروهای مسلح همکار شما هستند. چطور ما از این ظرفیت استفاده نکنیم. این نمایندگان طبق قانون و در موعد مقرر بازنشسته شدند و آمدند در انتخابات شرکت کردند.

وی تصریح کرد: از آن گذشته من مصداق دیگری عرض کنم؛ سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مگر یک سرلشکر نبود. مگر جایگاه فرماندهی نیروی قدس را نداشت؟ ایشان هم در مسائل نظامی منطقه موفق عمل کرد و هم یک دیپلمات فعال و کارآمد بود. چطور سردار سلیمانی توانست روسیه را پای کار سوریه بیاورد و چرا دستگاه دیپلماسی ما نتوانست چنین کاری را انجام دهد فلذا چرا از این ظرفیت استفاده نکنیم.

جوکار بیان کرد: مگر یک صدا همه جناح‌ها نمی گفتند برای دور آینده انتخابات، سردار سلیمانی بیاید و اما آن عزیز نپذیرفت؛ این درخواست را شما می‌دانستید  و می‌گفتید ناجی این مملکت سردار سلیمانی است بنابراین ما باید توجه به این نکات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: عزیزانمان در نیروهای مسلح توانمندی‌هایی دارند که می توانند در عرصه اداره کشور از آن استفاده کنیم و نباید در این راستا ممنوعیت ایجاد کنیم .آنچه که رهبری و امام تاکید داشتند ورود نیروهای مسلح به دسته بندی‌ها  سیاسی کشور است و این خطرناک است، و نه اینکه ما همه را از این موصوع منع کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha