کد خبر: نامه-نماینده-اصفهان-به-رییس-جمهور-برای
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی در حاشیه جلسه علنی امروز  (چهارشنبه 19 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نواقص جدی اجرای قانون در کشور قانون تسهیل ازدواج جوانان است که علی‌رغم تصویب در سال ۱۳۸۴ و تایید آن در شورای نگهبان بخش‌های عمده آن به درستی اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طبق این قانون قرار بود؛ صندوق اندوخته ازدواج جوانان ایجاد شده و با روش‌هایی همچون انبوه‌سازی، کوچک‌سازی، ارزان‌سازی و استفاده از روش‌های نوین ساخت در مسکن، مشکل مسکن جوانان حل شود. دولت مکلف به ارائه‌ تسهیلات به جوانان شد و باید همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و شهرداری‌ها تسهیلات رفاهی اعم از تالارها، باشگاه‌ها و فرهنگ‌سراها را در اختیار جوانان قرار می‌دادند که هیچ کدام از این موارد اجرا نشده است.

مقتدایی گفت: بعد از گذشت بیش از یک دهه از تصویب این قانون شرایط به گونه‌ای پیش رفته که عملا قانون مصوب از اذهان عمومی حذف شدند، لذا  در نامه‌ای به رییس جمهور درخواست کردم که به سازمان برنامه و بودجه دستور دهند تا در بودجه سال ۱۴۰۰ نواقص این قانون را رفع کند، چون عدم اجرای آن باعث شده بخشی از نابسامانی‌های اجتماعی، جمعیتی، موانع و مشکلات را برای جوانان به وجود آورد. اعلام بی‌توجهی باعث افزایش حجم خسارات خواهد شد.

مقتدایی افزود: در نامه‌ای از رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز خواستم که براساس ماده ۱۲ قانون تسهیل ازدواج جوانان از دولت بخواهد که هر ۶ ماه یکبار گزارش اجرای این قانون را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، کمیسیون فرهنگی باید عدم کارآمدی این کمیسیون در مجالس قبلی را خاتمه داده و به این وضعیت توجه کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در صورت عدم توجه به این موارد به همراه جمع زیادی از نمایندگان به کمیسیون اصل ۹۰ و قوه قضاییه شکایت خواهیم کرد، موضوع تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار ما قرار گرفته و بر اجرای این قانون نظارت خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha