کد خبر: میلاد-و-پردیس-ملت-گزینه-های-اصلی-جشنوار
۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: سال گذشته هیئت انتخاب 110 فیلم را بررسی کردند اما امسال با ریزش 40 درصدی مواجه بودیم و نبودن هیئت انتخاب از موارد تحمیلی کرونا بود که با استقبال مواجه شد. لذا پیشنهاد شد این روند را ادامه دهیم تا خروجی خوب آن را تجربه کنیم.

در روزهای آینده به قطعیت خواهیم رسید که امسال نمایش برای اهالی رسانه و صاحبان آثار داریم یا خیر

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی تکلیف نمایش فیلم‌ها برای فعالین رسانه مشخص نبود و هنوز هم قطعی نیست بنابراین ثبت‌ نام اهالی رسانه انجام نشد. در سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر پیش‌بینی و برنامه‌های لازم انجام شده است و هر زمان از سوی ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری به ما بدهند، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. بر اساس ثبت‌نام‌های سال‌های گذشته ارزیابی‌هایی شده است و با توجه به محدودیت‌های سال جاری تعدادی از اهالی رسانه انتخاب خواهند شد. در نهایت اگر قرار باشد در خدمت اهالی رسانه باشیم، اقدامات لازم را خواهیم داشت.

برج میلاد و پردیس ملت به عنوان دو گزینه اصلی انتخاب شده‌اند

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در سال گذشته عده‌ای در مقرر اصلی جشنواره حاضر بودند و عده‌ای از منتقدین و اهالی رسانه در خارج از مقرر اصلی جشنواره به تماشای فیلم‌ها می‌نشستند. در نتیجه امسال نیز مکان دومی برای تماشای فیلم‌ها در نظر خواهیم گرفت.

 نجفی افزود: هنوز در خصوص سینماهای مردمی و اهالی رسانه تعیین تکلیف نشده است اما برای گروه داوران به نتیجه رسیده‌ایم. با توجه به وضعیت زرد تهران حضور اهالی رسانه و مردم در جشنواره فیلم فجر منتفی نیست و این حضور به صورت محدود خواهد بود.

62 اثر جشنواره ای

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی در ادامه گفت: برای جشنواره امسال 110 فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که با ارزیابی دبیرخانه جشنواره، 62 اثر مشخص شدند. هیئت‌داوران در روزهای گذشته تماشای فیلم‌ ها را آغاز کرده است و تا اوایل بهمن ‌ماه نامزدهای بهترین ها معرفی خواهند شد.

حضورآثار مختلف با موضوع کرونا در جشنواره فیلم فجر

نجفی خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر اعتقاد به حضور جوانان درکنار پیشکسوتان و با تجربه ها برای داوری آثار دارد، بنابراین با برنامه ریزی صورت گرفته این مهم را در جشنواره امسال تجربه خواهیم کرد.

قرار است مسابقه سینما حقیقت و جایزه شهید آوینی در جشنواره حضور داشته باشند و با توجه به تقاضای مستندسازان و نظر دبیر جشنواره و مدیرعامل مرکز گسترش سینما مستند، فیلم‌های بخش کرونا نیز به این لیست اضافه شد.

همچنین آثار انیمیشن را در جشنواره فجر خواهیم داشت که بر اساس نظر هیئت داوران، جایزه به اثر برگزیده اهدا خواهد شد.

مجله خبری و صبحگاهی "یه روز تازه"  از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 تا 9 صبح روی آنتن شبکه پنج سیما می رود. این برنامه با بخش های متنوع و مختلفی چون: سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی تماشایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha