کد خبر: میزان-بستری-مبتلایان-20-تا-40-سال-رو-به-افزا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸
میزان بستری مبتلایان 20 تا 40 سال رو به افزایش است

دکتر داوود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در مورد تاثیر واکسن کرونا برای کاهش آمار مبتلایان به این ویروس اظهار داشت: تزریق واکسن می تواند باعث کاهش میزان انتقال بیماری کووید 19 شود.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌ها برای کم کردن سرعت انتقال کرونا ویروس تزریق واکسن است، افزود: تا زمانی که میزان واکسیناسیون به بالای ۷۰ درصد نرسد، مشکلات تمام نخواهد شد.

این پزشک فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه یکی از علل عمده بالارفتن آمارها تغییر ژنتیکی و سرعت انتقال ویروس کووید ۱۹ است، تصریح کرد: تغییر ژنتیکی کروناویروس باعث شده سرعت انتقال بیماری رو به افزایش باشد. این تغییر ژنتیکی میزان آلوده کنندگی و قدرت ویروس را افزایش می دهد.

دکتر یادگاری نیا ادامه داد: همچنین تغییر ژنتیکی موارد مرگ و میر را بالا می‌ برد و باعث می شود که گرفتاری در سنین پایین‌تر هم افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با توجه به سوش های جدید کرونا، شانس ابتلای بچه ها و جوانان به این ویروس هم در حال افزایش است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی گرمسیری عنوان کرد: اگرچه میزان ابتلای کرونا در کودکان همچنان پایین است اما متاسفانه مواردی نادری از ویروس جهش یافته وجود دارد که ممکن است حتی کودکان شیرخوار را هم درگیر کند و باعث مرگ آنها شود.

دکتر یادگاری نیا گفت: کودکان به نسبت بزرگسالان شرایط بهتری دارند اما در سوش های جهش یافته به نسبت سوش های قبلی کرونا خطر ابتلای کودکان به مراتب بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین پیک بیماری را در خانواده ها شاهد هستیم، افزود: به خاطر تجمعاتی که خانواده ها در دوران تعطیلات داشتند باعث شده که همه یا بیشتر اعضای خانواده ها درگیر کروناویروس شوند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان داشت: 20 تا 22 درصد موارد سوش های جدید فرم های بدون علامت هستند و همین موضوع باعث انتشار ویروس و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خانواده ها می شود.

دکتر یادگاری نیا تاکید کرد: اگرچه در بیمارستان ها شاهد بستری افراد در هر سنی هستیم اما با توجه به سوش های جدید میزان بستری افراد بین 20 تا 35 و 20 تا 40 سال رو به افزایش است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha