کد خبر: میانگین-رعایت-۸۵-درصدی-پروتکل-های-بهدا
۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ استاندار  کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد نمونه گیری های روزانه در استان هدفمند و رو به افزایش است و به همین خاطر آمار مبتلایان و بستری بیماریی کووید -۱۹ در استان نیز افزایش پیدا کرده است.

کلانتری اظهار داشت: هر چند آمار فوتی های استان نسبت به میانگین کشور پایین است و حاصل تلاش حوزه درمان می باشد اما می طلبد که رعایت همگانی دستورالعمل ها از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بیشتر مورد توجه باشد.

به گفته استاندار در شرایط کنونی که در وضعیت پیک قرار داریم همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا نسبت به مدیریت شیوع این بیماری و کنترل آن اقدامات لازم و جدی تری انجام شود.

کلانتری تاکید کرد: همه صنوف مختلف، واحدهای تولیدی و بازاریان که مسائل بهداشتی را رعایت می کنند و فعالیت و ساز کار مناسبی برای کاهش شیوع بیماری کرونا دارند مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

وی با تاکید بر افزایش نظارت های بیشتر در رعایت پروتکل ها ابراز داشت: با اینکه با تعطیلی یک واحد تولیدی و یا کسب و کار راضی نیستیم اما آنهایی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه اند و تخلف می کنند باید محل کسب و کار آنها تعطیل و پلمب شود.

استاندار بیان کرد: مسئولین دستگاه های اجرایی، حوزه هنرمندان، رسانه ها و اصناف، آن دسته از گروه های مختلفی که پروتکل ها را رعایت کرده و یا نسبت به آن اقدامات نو و موثری انجام می دهند اقدامات را برجسته و مورد تشویق قرار دهند.

استاندار به حمایت دستگاه های اجرایی استان به پویش های مردمی تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم تا فضای عمومی را به عنوان یک مطالبه عمومی، گفتمان و فرهنگ عمومی بر همکاری ها و پویش های مردمی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه پویش مردمی یک اصل است و همکاری ادارات باید در کنار آن باشد گفت: همکاری با آموزش پرورش استان در بازگشایی مدارس در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری و برای سلامت فرزندان و تعلیم و تربیت آنها باید آموزش و پرورش را یاری کنیم.

استاندار گفت: اکنون که مدارس بازگشایی شده است خانواده ها تاکیدات بیشتری برای ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند تا بتوان شرایط کنونی را کنترل کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: برای دانش آموزان اولویت آموزش به صورت حضوری است و آموزش مجازی از طریق سامانه شاد و صدا و سیما هم مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

کلانتری تاکید کرد: قطع هرگونه خدمات از سوی دستگاه های آب، برق، گاز و مخابرات در فضاهای آموزشی مدارس استان ممنوع است.

استاندار به مدیریت مقابله با کرونا در روستاها تاکید کرد و گفت: درصد شیوع مبتلایان کرونا در روستاها افزایش یافته و این مسئله هشداری است که باید بیماری در همه جا جدی گرفته شود. کلانتری به فرمانداران تاکید کرد که نسبت به کنترل و شیوع بیماری کرونا در روستاها توجه جدی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha