کد خبر: مگر-می-شود-جنگل-و-کوه-و-دریا-را-وقف-کرد-و-ی
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
مگر می شود جنگل و کوه و دریا را وقف کرد و یا بخشی از کشور را فروخت!؟

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که این شیطنت دولت آمریکا نشانگر شکست سیاست های ضد ایرانی است و برای آنها تنها یک راه مانده و راه دومی نیز وجود ندارد و آن اجرای حق، قانون، توافق و مقررات و جبران خسارات به مردم ایران  است.

رئیس جمهور افزود: برای پیگیری یک قطعنامه علیه ایران، صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده اند و تا امروز موفقیتی به دست نیاورند البته اگر روزی هم موفق شوند پاسخ قاطعی به آنها می دهیم.

وی ایام مبارک پیش رو همچون روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر را روزهای پربرکتی که ما را در مسیر حق و حقیقت دعوت می کند توصیف کرد و گفت: این روزهای مبارک اعتماد، ایمان و توانمندی ما را افزون می کند و باید در این ایام از خداوند بزرگ برای قدرت روحی بیشتر خود استمداد بطلبیم.

دکتر روحانی دعای عرفه امام حسین (ع) را مجموعه ای از معارف اسلامی و از افتخارات شیعه برشمرد و با بیان اینکه اساس این ایام نزدیکی به خدا و آشتی با خداوند است، افزود: باید توجه کنیم در شرایط خاص امروز که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، در همه مراسم این روزها از جمله عید قربان پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این ایام باید بیش از پیش در مقابل توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام و کشور، قویتر و توانمند تر شویم، اظهار داشت: دشمنان ما طراحی های مختلفی برای متوقف کردن حرکت توسعه و پیشرفت کشور تدارک می بینند که باید با قدرت در مقابل آن ایستادگی کرده و توطئه ها را نقش بر آب کنیم.

دکتر روحانی بهم ریختن اقتصاد و نابود کردن ارکان اقتصادی کشور را اولین طراحی دشمن طی سال های گذشته عنوان کرد و افزود: آنها به فکر فروپاشی اقتصاد ما بودند و در دو سال و 3 ماه گذشته روزهای سختی را گذراندیم اما بحمدااله اساس نظام و اقتصاد کشور و زندگی مردم به خوبی اداره شد و کالاهای ضروری و مورد نیاز به وفور در دسترس مردم قرار داشت، هرچند که دوست داشتیم با افزایش قیمت کالاها هم مواجه نباشیم.

رئیس جمهور در همین زمینه به تلاش تولیدگران، صنعتگران و همه دست اندرکاران عرصه تولید در کشور برای افزایش تولید و صادرات اشاره کرد و گفت: برغم همه مشکلات ناشی از فشار بی سابقه اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، افزایش 10 درصدی تولید فولاد را داشته ایم که نشان می دهد دشمن نتوانسته کارخانه های تولیدی ما را از فعالیت بازدارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه صادرات کشور نیز از نظر وزنی در این سالها افزایش داشته است، گفت: صادرات ایران از جمله به کشورهای منطقه اوراسیا 63 درصد افزایش داشته و این نشان می دهد که دشمن در زمینه اقتصادی موفق نبوده و نتوانسته اقتصاد ایران را متوقف کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته جنگ اقتصادی دشمن و تحریم های ظالمانه مشکلاتی ایجاد کرده است که دست بدست هم باید آنها را رفع کنیم و بخشی از مشکلات امروز قابل حل است.

دکتر روحانی ادامه داد: باید با اعمال نظارت دقیق از تولید کالا تا مصرف نهایی ، از ثبت سفارش تا تخصیص و تامین ارز، سفارش کالا تا حرکت کشتی و ورود کالا به بنادر و ترخیص کالا از انبارها، این روند را دقیق و مثل سایه دنبال کنیم که البته امروز با استفاده از سامانه الکترونیکی این روند به بهترین وجه قابل انجام است.

دکتر روحانی تاکید کرد: نظارت دقیق در همه موارد و در سطح خرد و کلان بر بازار از تولید تا مصرف وظیفه مهم و سنگین وزارت صمت و دادگستری است که باید آن را با دقت در دستور کار داشته باشند

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نشست خود با جمعی از تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور، گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی تولیدگران متعهد و پرتلاش، در 7 سال گذشته تولید فولاد کشور در تمام مراحل و زنجیره ها نسبت به کل تاریخ این صنعت در کشور دو برابر شده و این یک کار بزرگ و ارزشمند است.

دکتر روحانی ادامه داد: در صنعت مهم پتروشیمی نیز تولیدات در این دولت تقریبا دو برابر شده و از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن رسیده است و براساس اعلام بانک مرکزی شرکت های منظم و متعهد که در این دو صنعت که با صادرات خود ارز ما را تامین می کنند در 10 روز گذشته 5/2 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات خود را عرضه کرده اند.

رئیس جمهور ایجاد تفرقه و اختلاف را از دیگر توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با بیانات دقیق و هدایت های رهبر معظم انقلاب که برای هر سه قوه نقش اساسی داشت از این توطئه دشمن نیز عبور کردیم و امروز شاهد آرامش در کشور هستیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه  مقام معظم رهبری دستور دادند که هیچکدام از قوا نباید دنبال حاشیه سازی باشند و همدیگر را کمک کنند، اظهار داشت: اگر قوه ای هم می خواهد نکته ای را گوشزد کند اشکالی ندارد به شرطی که راهکار مناسب برای حل مشکل را هم ارائه دهد.

رئیس جمهور ایجاد شایعات روزمره در میان مردم را دیگر اقدام و توطئه دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشور عنوان کرد وگفت: طرح شایعات بی اساسی همچون فروختن یا وقف کردن کوهها، دریاها، جنگلها و یا فروختن جزیره ای یا مناطقی در شرق یا غرب کشور، هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط برای ایجاد نگرانی و ناراحتی در میان مردم است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه از این شایعه سازی ها و دروغ پردازی ها که کار طبیعی دشمنان است ناراحت نمی شویم، گفت: این عجیب این است که چطور گوش شنوایی برای این شایعات بی اساس و بی ربط وجود دارد و متاسفانه در اظهارنظرهای برخی از افراد آن را شاهدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید جلوی این شایعات و حرف های ناروا و بی اساس که متاسفانه برخی دوستان هم آن را نقل می کنند، گرفته شود، گفت: به شایعات دامن نزنیم و در مقابل آن بیاستیم ، رسانه ها و  بویژه صدا و سیما هم باید آنقدر آگاهی مردم را بالا ببرند که گوش شنوایی برای این شایعات بی اساس وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و عزاداری سید الشهدا(ع)، گفت: در شرایط امروز و شیوع بیماری کرونا باید توجه داشته باشیم که برگزاری همه مراسم مذهبی اعم از اعیاد و عزاداری ها باید مقید به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد.

دکتر روحانی افزود:  اگر پروتکل بهداشتی به ما می گوید نباید عزاداری همراه با تجمع باشد، نوشیدنی و غذا نباشد و یا ساعات عزاداری طولانی نباشد، باید رعایت کنیم. عزاداری تعطیل نمی شود اما اجازه هم نمی دهیم که کسانی از طریق عزاداری، عزاداری را زیر سوال ببرند.

رئیس جمهور افزود: حتما کسانی که امسال هم مشعل عزاداری امام حسین (ع) را روشن می کنند، خودشان بیشتر رعایت خواهند کرد که واجب شرعی که همان حفظ جان و سلامت مردم است، رعایت شود و می دانند که اگر ناقل بیماری در عزاداری عامل انتقال ویروس و آلوده کردن مردم باشد واجب شرعی را زیر پا گذاشته و حق الناس را رعایت نکرده است.

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی از سوی همه و در همه اماکن، تصریح کرد:  باید حتی اگر لازم شد برای کسانی که پروتکل های بهداشتی اعلام شده را رعایت نمی کنند، مجازات تعیین شود.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران در مجامع بین المللی را دیگر توطئه دشمنان برای ضربه زدن به ایران عنوان کرد و افزود: می خواهند در مجامع بین المللی قطعنامه جدیدی علیه ایران تصویب کنند تا ما نتوانیم براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به حق خود برسیم. برای این کار نیز صبح تا شب مثل دلال راه افتاده اند از کاخ سفید به این طرف و آن طرف می روند ولی تا امروز موفقیتی نداشته اند، اگر هم بعد از این کاری بکنند پاسخ قاطعی خواهیم داد.

رئیس جمهورادامه داد: داستان جدید دشمنان، گستاخی کردن و اقدام خطرناک در آسمان بین المللی است، ایکائو، شورای امنیت و سازمان ملل کجا هستند؟ در مقابل این اقدام، کشورهایی که این پرواز در مسیر و مقصد آنها بوده است باید حرف بزنند

دکتر روحانی با بیان اینکه مگر می شود در یک مسیر مشخص پرواز، هواپیمای نظامی مسافران یک هواپیمای مسافربری را بترساند، گفت: این اقدام دقیقا تروریسم هوایی است و بدون تردید باید به عنوان تروریسم از سوی ایکائو، شورای امنیت و کشورها با آن برخورد شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه البته انجام چنین کارهایی از سوی آمریکایی ها بی سابقه نیست و در سال 67 نیز به بهانه واهی هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند، خاطرنشان کرد: این شیطنت ها و بازی ها به این معناست که در برابر ایران شکست خورده اند.

دکتر روحانی تاکید کرد: به سردمداران کاخ سفید می گوئیم یک راه بیشتر در برابر ایران برای شما وجود ندارد و آن اجرای حق، قانون و مقررات و جبران خسارت هایی است که به ملت ایران زده اید، اگر فکر می کنید ملت ایران در برای شیطنت های ما تواضع خواهد کرد، اشتباه می کنید، مردم ما مایوس نمی شوند و از مقاومت دست نخواهند کشید.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ایران در فضای ماه رمضان روحیه شان قویتر شد، در ذی الحجه و محرم هم همینطور خواهد بود و این مردم با مقاومت و تولید بیشتر در مقابل کسانی که شیطنت می کنند، خواهند ایستاد.

دکتر روحانی در پایان با اشاره به اقدامات بسیار ارزشمند انجام شده در زمینه توسعه دولت الکترونیک با هدف حل مشکلات مردم و شفافیت بیشتر، تاکید کرد: تلاش ما برای رفاه مردم مضاعف خواهد شد و این روند دولت با کمک قوای دیگرادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha