کد خبر: مکان‌هايي-در-خارج-از-بيمارستان-براي-ب
۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ اقبال عباسي در ستاد مديريت و مقابله با بيماري کروناي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد در اجراي قوانين، مصوبات و همچنين نظارت و بازرسي از بازار، ادارات، ارگان‌ها و ... جديت وجود داشته باشد، اظهار کرد: گزارش روزانه اين بازرسي‌ها بايد به دبيرخانه ستاد کرونا ارسال شود، اگر ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها به درستي اجرا مي‌شد، قطعا نبايد وضعيت به شرايط بحراني مي‌رسيد، برخورد با متخلفان در اولويت باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مصوبات ستاد کرونا در استان براي مديران دستگاه‌هاي اجرايي پس از ابلاغ لازم‌الاجرا است، گفت: پس از ابلاغ مصوبه هيچ مديري نمي‌تواند به بهانه هماهنگي با وزارتخانه مربوطه از اجراي مصوبه امتناع کند.

وي با تاکيد بر اينکه وضعيت استان از نظر شيوع کرونا در حالت مطلوبي قرار ندارد، بيان کرد: تمامي شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارند، ظرفيت‌ تخت‌هاي بيمارستاني پيش‌بيني شده براي بستري بيماران کرونايي در حال تکميل است، بنابراين بايد مکاني براي بستري بيماران مانند مدارس و نقاهتگاه ها در شرايط بحراني از هم‌اکنون پيش‌بيني شود.

عباسي افزود: نقاهتگاه ها با متولي‌گري سپاه و اورژانس به سرعت تجهيز و براي پذيرش بيماران کرونايي آماده شود، کپسول اکسيژن، تخت بستري و پتو از ملزومات نقاهتگاه است. ارگان‌هايي از جمله بسيج، هلال‌احمر، بهزيستي، نيروي انتظامي، بنياد شهيد و انجمن خيرين کسپول‌هاي اکسيژن مازاد خود را در اختيار نقاهتگاه ها قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بانک‌ها و ادارات بايد خلوت شوند، يادآور شد: در وضعيت قرمز کرونايي بايد تنها يک سوم کارمندان در محل کار حضور داشته و مابقي کارمندان در دورکاري باشند، اما بايد مراقبت شود که دورکاري به معناي اين نيست که کارمندان از اين فرصت براي تفريح و مسافرت استفاده کنند، بلکه بايد امورات شغلي را از منزل پيگيري کنند.

وي اضافه کرد: همچنين بانک‌ها در اين ۱۰ روز تنها ملزم به ارائه خدمات ضروري هستند و نبايد به‌ بهانه اخذ تسهيلات و ... در بانک‌ها تجمع شود، با توجه به تعطيلي بازار، براي پرداخت اقساط نيز به افراد مهلت داده شود.

عباسي در خصوص کمبود نيروي نظارتي در ارگان‌هاي مرتبط با امر نظارت، تصريح کرد: بسيج براي جبران اين کمبود اعلام آمادگي کرده است، فرمانداران در شوراي تامين ميزان نيروي مورد نياز خود را براي مباحث امنيتي، ترددها و نظارت به فرمانده سپاه هر شهرستان اعلام کنند، همچنين بازرسان دستگاه هاي‌ نظارتي و کادر مراکز بهداشت و درمان شامل دورکاري نمي‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص فعاليت غيرضروري برخي از اصناف در خيابان‌هاي پرتردد شهرستان‌ها مانند خيابان کاشاني و ملت، توضيح داد: بايد تذکرات لازم به اين اصناف داده شود، اگر نتوانيم با مباحث نظارتي از شلوغي در اين خيابان‌ها بکاهيم، مجبوريم اين خيابان‌ها را براي کاهش تردد و تجمع مسدود کنيم.

وي بيان کرد: اصناف به غير از گروه شغلي يک عموما بايد تعطيل باشند، در شهرستان‌ها براي تعميرگاه‌هاي لوازم خانگي و موبايل به‌صورت شيفت‌بندي برنامه تعيين شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha