کد خبر: موقوفات-جمعیت-هلال-احمر-ارتقا-خواهند-ی
۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، دکتر کریم همتی در این جلسه گفت: موقوفات جمعیت هلال احمر با هدف برطرف شدن دغدغه های واقفین ارتقا و بهبود خواهند یافت.

او افزود: اهمیت رسیدگی و بررسی مشکلات موقوفات هلال احمر کرمان باعث شد که دومین سفر به این استان در الویت سفرهای استانی قرار گیرد.

او به ساماندهی املاک و موقوفات جمعیت هلال احمر بر حسب درآمدزایی و کاربری آنها اشاره کرد و افزود: شرعا وظیفه داریم تا درآمدها و نحوه کاربری موقوفات در راستای نیات واقفین محقق شود.

دکتر همتی ادامه داد: اختیارات مدیریت موقوفات هلال احمر شهرستان رفسنجان طبق چارچوب و قانون به استان واگذار خواهد شد. همه دستگاه ها و ارگان ها همراه جمعیت هلال احمر هستند و با توجه به همراهی و ظرفیت دستگاه های مسئول در شهرستان رفسنجان، موقوفات هلال احمر این شهرستان نیز ارتقا خواهد یافت.

اوبا اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر بعد از آستان قدس رضوی بیشترین موقوفات را در اختیار دارد، گفت: به دنبال این هستیم تا همه مشکلات موقوفات هلال احمر را مرتفع کنیم.

راه اندازی ۳۰ هزار خانه هلال در کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر رسیدگی به املاک و موقوفات را بخش کوچکی از فعالیت های جمعیت هلال احمر دانست و تاکید کرد: راه اندازی خانه های هلال با هدف گسترش آموزه های امدادی و سایر فعالیت های داوطلبانه و عام المنفعه در روستاها از ماندگارترین خدماتی است که در جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

او ضمن تقدیر و خرسندی از افتتاح و راه اندازی ۷۰ خانه هلال در شهرستان رفسنجان گفت: ۳۰ هزار خانه هلال دیگر نیز در کشور باتوجه به نیاز روستاها و شهرها راه اندازی خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: استان کرمان استانی حادثه خیز و آبستن همه نوع حادثه است. در اعتبارات بودجه ای با توجه به نیاز استان، کرمان را به صورت ویژه حمایت و پشتیبانی می کنیم.

گفتنی است رییس جمعیت هلال احمر و هیات همراه در دومین سفر به استان کرمان از حوزه های مختلف موقوفات شهرستان رفسنجان از جمله املاک موقوفه مرحوم شفیعی پور، بیمارستان های موقوفه مرادی، زایشگاه نیک نفس، آزادی و داروخانه جمعیت هلال احمر رفسنجان بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha